12 lipca 2010 r. w siedzibie PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie zostały otwarte oferty, złożone w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Biadoliny – Tarnów.
Przedmiotem zamówienia przetargu, ogłoszonego 30 kwietnia 2010 roku jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych modernizacji linii kolejowej nr 91 Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Biadoliny – Tarnów, liczącym 18,9 km. W wyznaczonym terminie, tj. do 12.07.2010 r. godz. 12.00, swoje oferty złożyło sześć konsorcjów: 1. Oferta nr 1 : • TORPOL Sp. z o.o., Poznań • FEROCO S.A., Poznań • Zakład Robót Komunikacyjnych-DOM w Poznaniu Sp. z o.o. • „Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR” Sp. z o.o. na kwotę 524 569 561,97PLN netto; 639 974 865,60 PLN brutto2. Oferta nr 2: • OHL ŹS, a.s., • Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A. • Swietelsky Baugesellschaft m.b.H, Linz • ZUE S.A., Kraków na kwotę 510 869 568,47 PLN netto; 623 260 873,53 PLN brutto3. Oferta nr 3: • STRABAG Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum), Pruszków • STRABAG Rail GmbH (Partner), Niemcy • TRAKCE a.s. (Partner), Republika Czeska • TRAKCE-TOR Sp. z o.o. (Partner), Cieszyn • P.B.S. „TRANSKOL” Sp. z o.o. (Partner), Kielce na kwotę 639 253 411,72 PLN netto; 779 889 162,30 PLN brutto4. Oferta nr 4: • Trakcja Polska S.A., Warszawa • Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o. na kwotę 589 179 104,00 PLN netto; 718 798 506,88 PLN brutto5. Oferta nr 5 • Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Spółka z o.o., Warszawa • PKP Energetyka S.A., Warszawa • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o., Gdańsk na kwotę 524 673 357,48 PLN netto; 640 101 496,13 PLN brutto6. Oferta nr 6: • TCHAS POLSKA Sp. z o.o., Warszawa • Eiffage Budownictwo MITEX S.A., Warszawa • LEONHARD WEISS GmbH & Co. KG, Deutschland Oddział LEONHARD WEISS GmbH & Co. KG, Oddział w Polsce, Wrocław na kwotę 629 921 795,27 PLN netto; 768 504 590,23 PLN brutto Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi: netto 723 206 320,00 PLN (brutto 882 311 710,40 PLN). Termin realizacji zamówienia wynosi 49 miesięcy od dnia podpisania umowy. Prace odbędą się w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III” Przetarg 1.3, w zakresie następujących branż: • układ torowy i odwodnienie torów, • obiekty inżynieryjne, • obiekty kubaturowe, perony, mała architektura i sieci sanitarne, • skrzyżowania z drogami w poziomie szyn i drogi dojazdowe, • urządzenia sterowania ruchem i diagnostyki, • sieci i urządzenia teletechniczne, • sieć trakcyjna, • sieci i urządzenia elektroenergetyki nietrakcyjnej Jest to jeden z sześciu przetargów ogłoszonych w kwietniu na modernizację linii Kraków – Medyka – granica państwa. Odcinek Kraków –Tarnów – Medyka/ granica państwa (258,3 km) jest częścią linii kolejowej E 30, należącej do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego łączącego między innymi Drezno (Niemcy), Wrocław, Katowice, Kraków z Lwowem (Ukraina). Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii do nowych standardów oraz wymogów umów międzynarodowych AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych - linie tworzące ten układ powinny być dostosowane do prędkości: 160 km/godz. w ruchu pasażerskim i 120 km/godz. w ruchu towarowym, przy nacisku osi 225 kN.) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego). Modernizacja linii kolejowej pomiędzy Krakowem, a Rzeszowem ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym Strategia Rozwoju Kraju (SRK): "Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej", trzecim celem horyzontalnym Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia (NSRO): "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski" oraz celem głównym Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ): "Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej”. ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej. Realizacja projektu w znacznym stopniu wpłynie na osiągnięcie wskaźników POIiŚ, a także SRK i NSRO w zakresie długości zmodernizowanych odcinków linii kolejowych. Okres realizacji projektu przewidywany jest na lata 2011-2015. Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III” znajduje się na liście podstawowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zadanie 7.1-30
Informacje dla mediów PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji tel.22/4732147, e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl
www.pois.gov.pl
„Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”
Informacja o plikach cookie
Ta strona używa plików cookies. Mają one dwie funkcje: zapewniają podstawową funkcjonalność tej witryny oraz pozwalają nam ulepszać nasze treści, zapisując i analizując zanonimizowane dane użytkownika. W dowolnym momencie możesz zmienić swoją zgodę na używanie tych plików. Więcej informacji na temat plików cookie oraz przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce prywatności.