Powrót

Ośmiu oferentów na dwa zadania w województwach pomorskim i kujawsko-pomorskim.

2 lipca w Gdańsku otwarto oferty w postępowaniach na prace budowlane dotyczące linii kolejowych na terenie województwa pomorskiego i kujawsko-pomorskiego.
Pierwsze postępowanie dotyczyło rewitalizacji linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew między Bydgoszczą Główną i Tczewem. W postępowaniu o zamówienie ubiegają się cztery firmy, które złożyły następujące oferty z ceną określoną za cały przedmiot zamówienia: 1. ALUSTA S.A. Poznań - 8 673 179,71 zł brutto 2. Zakład Robót Komunikacyjnych DOM w Poznaniu - 9 969 651,39 zł brutto 3. Trakcja Polska S.A. Warszawa - 10 293 872,00 zł brutto 4. Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno - Torowe - 12 140 497,40 zł brutto.
Kwota, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację kontraktu wynosiła 10 736 000,00 zł brutto. W ramach tej kwoty zaplanowano kompleksową wymianę nawierzchni torowej wraz z wzmocnieniem podtorza o łącznej długości 3,890 km torów, w następujących lokalizacjach: • 1,2 km toru na odcinku Smętowo – Morzeszczyn, • 2,7 km torów na odcinku Morzeszczyn – Pelplin. Rewitalizacja linii nr 131 Chorzów Batory – Tczew na odcinku Bydgoszcz Główna – Tczew planowana jest do realizacji w latach 2010-2011 oraz w roku 2014-2015. Celem inwestycji jest przywrócenie prędkości rozkładowej 120 km/h na odcinkach linii poddanych kompleksowej modernizacji, a związku z tym skrócenie czasu podróży oraz likwidacja istniejących ograniczeń w miejscach wykonanych napraw punktowych. W istotny sposób poprawiona zostanie przepustowość linii. Obecnie na rozpatrywanym odcinku dwutorowej linii kolejowej Bydgoszcz – Tczew obowiązują ograniczenia prędkości rozkładowej dla pociągów pasażerskich i towarowych w przedziale 40-80 km/h. Linia kolejowa nr 131 Chorzów Batory – Tczew jest linią magistralną i może być wykorzystywana jako część trasy alternatywnej dla połączenia: Warszawa - Kutno - Toruń - Bydgoszcz - Tczew dla ruchu pociągów z modernizowanej obecnie linii kolejowej E 65. Zadanie będzie realizowane w systemie „Projektuj i buduj”. Drugie z postępowań dotyczy modernizacji linii kolejowej nr 18 na odcinku Toruń – Bydgoszcz.
O zamówienie ubiegają się cztery firmy, które złożyły następujące oferty z ceną określoną za cały przedmiot zamówienia: 1. Zakład Robót Komunikacyjnych DOM w Poznaniu - 14 546 323,50 zł brutto, 2. Trakcja Polska S.A., Warszawa - 16 566 327,91 zł brutto, 3. Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno - Torowe - 15 257 171,26 zł brutto, 4. Strabag, Pruszków - 15 355 936,99 zł brutto.
Kwota, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację kontraktu wynosiła 18 300 000,00 zł brutto. Zakres rzeczowy prac do realizacji w 2010 roku przewiduje opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowej i ekspertyzy technicznej wzmocnienia podtorza, na podstawie której będą wykonane roboty budowlane modernizacji nawierzchni torowej i podtorza. Modernizacja będzie wykonywana na szlaku Cierpice – Solec Kujawski, w zakresie: • modernizacji nawierzchni torowej na łącznej długości 5,5 km torów. • renowacji ław torowiska na długości 5,5 km torów, • modernizacji nawierzchni przejazdu kolejowego w okolicach miejscowości Cierpice., Ponadto będą wykonane punktowe modernizacje sieci trakcyjnej na odcinku Toruń Główny – Bydgoszcz Główna.
Celem modernizacji linii nr 18 Kutno – Piła Główna na odcinku Toruń – Bydgoszcz, planowanej w latach 2010-2012 oraz w roku 2014, jest przywrócenie prędkości rozkładowej V =120 km/h na odcinkach linii poddanych kompleksowej modernizacji. Efektem prac będzie skrócenie czasu podróży oraz likwidacja istniejących ograniczeń w miejscach wykonanych modernizacji punktowych. W istotny sposób poprawiona zostanie także przepustowość linii. Linia kolejowa nr 18 jest linią normalnotorową, dwutorową, pierwszorzędną, czynną na długości 247 km. Aktualnie na odcinku Toruń – Bydgoszcz na przeważającej długości obowiązuje prędkość rozkładowa w przedziale 40÷90 km/h. Na odcinku między Kutnem i Piłą jest linią kolejową znaczenia państwowego. Przebiegając przez tereny województw: łódzkiego, kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego może być wykorzystana jako część trasy alternatywnej dla połączenia: Warszawa – Kutno – Toruń – Bydgoszcz – Tczew. Zadania są planowane do sfinansowania ze środków budżetowych.    

Informacje dla mediów:
Ewa Symonowicz-Ginter
Centrum Realizacji Inwestycji
Oddział w Gdańsku
Główny Specjalista
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
e-mail:e.symonowicz-ginter@plk-sa.pl
tel. +48 58 721 92 07