Oława Zachodnia: widać perony i intensywne prace w przejściu
Nowy przystanek Oława Zachodnia zapewni mieszkańcom dużego osiedla dobry dostęp do kolei. Zasadnicze prace przy peronach zostały zakończone. Rozpoczął się kolejny etap działań przy przejściu podziemnym. Jedna z konstrukcji odciążających została zdemontowana. W jej miejscu wykonawca buduje docelową obudowę przejścia. Pociągi jadą tuż obok pracujących robotników po drugim torze. Równocześnie trwa betonowanie stropu i bocznych części przejścia pod torami oraz montaż systemu odwodnienia. Wykonawca prowadzi też prace przy fundamentach i montażu ścian peronowych.
Nowy przystanek w Oławie od połowy przyszłego roku zapewni pasażerom szybki dojazd do Wrocławia. W około 22 minuty dostaną się do centrum stolicy Dolnego Śląska.
Szeroki zakres prac związany z budową przejścia podziemnego wymaga wprowadzenia czasowych zmian w rozkładzie jazdy. Organizacja ruchu na linii Wrocław – Opole, wprowadzona wraz z listopadową korektą, zakłada wykorzystanie zastępczej komunikacji autobusowej dla 6 par pociągów regionalnych dziennie między przystankami Lizawice a Oławą. Zmiany obowiązywać będą do 14 grudnia. Szczegóły są dostępne w rozkładzie jazdy.
Korzystając z niezbędnego zamknięcia jednego z dwóch torów na krótkim odcinku trasy Wrocław–Opole, wykonujemy dodatkowe prace przy moście nad Oławą. Przeprawa o długości 35 m jest wzmacniana, a po zakończeniu robót zapewni możliwość przejazdu pociągów z prędkością do 160 km/h. Wartość prac na obiekcie wynosi prawie 3 mln zł. To zadanie jest realizowane ze środków budżetowych. Podróżni skorzystają z nowego przystanku i sprawniejszych przejazdów przez most w 2025 r.
Przystanek Oława Zachodnia to kolejna inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., mająca na celu poprawę dostępności komunikacyjnej regionu. Dzięki szerokiemu zakresowi prac mieszkańcy zyskają bezpieczny i komfortowy dostęp do kolei oraz lepszą komunikację w mieście. Projekt realizujemy w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025” za blisko 13 mln zł.