Powrót

Od wtorku z Mosiny do Poznania można jechać nowym wiaduktem w Łęczycy

Bezkolizyjny węzeł drogowo-kolejowy w Łęczycy - jedna z najważniejszych inwestycji drogowo-kolejowych w regionie - powstała w ramach modernizacji linii kolejowej E59 na odcinku Czempiń – Poznań. PLK zastąpiły nowoczesnym dwupoziomowym skrzyżowaniem dotychczasowy przejazd drogowo-kolejowy. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniono w ruchu kolejowym i drogowym. Wybudowano w ciągu drogi wojewódzkiej nr 430 dwa nowe wiadukty drogowe oraz odcinek drogi. Nowoczesny węzeł komunikacyjny już ułatwia ruch. Wykonawca kończy jeszcze prace przy wiadukcie oraz ma wyłączyć z eksploatacji przejazd kolejowo – drogowy.


Kierowcy nad torami

Ruch samochodowy po drodze wojewódzkiej poprowadzony został dwoma wiaduktami. Przeprawa drogowa nad torami umożliwia bezkolizyjną komunikację drogą wojewódzką ul. Krętą między Łęczycą a Luboniem. Nowe rondo zapewni kierowcom możliwość wjazdu na drogę wojewódzką przebiegającą nad linią kolejową E59 oraz wjazd w ul. Krętą. Tędy poprowadzony został nowy, kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 430, gwarantujący płynny ruch na trasie Poznań – Mosina. Powstała także zatoczka autobusowa, bezkolizyjna ścieżka rowerowa oraz chodniki.


Nowe wiadukty: bezpieczniej na torach i drogach

Powstałe w Łęczycy dwupoziomowe skrzyżowanie jest jednym z trzech bezkolizyjnych obiektów budowanych w ramach modernizacji linii E59 na odcinku Czempiń – Poznań. Szybki i bezkolizyjny przejazd pociągów i samochodów umożliwił już obiekt w Poznaniu Dębcu. Nowe skrzyżowanie otwarto w grudniu ubiegłego roku. W miejscu przejazdu kolejowo-drogowego są dwa wiadukty kolejowe. Ruch drogowy odbywa się nowym tunelem w ciągu ulicy Czechosłowackiej. 

Od listopada kierowcy skorzystają też z bezkolizyjnego skrzyżowania na ulicy Śremskiej w Mosinie.


***

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap III, odcinek Czempiń – Poznań” (Faza II).

Jej koszt to około 428,2 mln zł, z czego ok 320,8 mln zł stanowią środki z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Koszt całej modernizacji odcinka Poznań - Czempiń (Faza I i II) to ok. 808,9 mln zł, z czego przeszło 586,6 mln zł stanowią fundusze unijne.


Kontakt dla mediów:
Zbigniew Wolny
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 600 084 749