Od Czyżewa po Białystok bezkolizyjne skrzyżowania zwiększą bezpieczeństwo na kolei
W Czyżewie rozpoczęła się budowa wiaduktu nad torami linii Warszawa – Białystok. Bezkolizyjna przeprawa zastąpi przejazd w poziomie szyn. Zwiększy się bezpieczeństwo ruchu kolejowego oraz drogowego. Kierowcy bez czekania przed rogatkami dojadą do stacji i południowej części miasta. Dla pieszych i rowerzystów wzdłuż ok. 1 km nowej drogi przewidziany jest 3,5 m trakt. Roboty prowadzone są przy zachowanym ruchu pociągów. Wykonawca stawia podpory. Ciężki sprzęt pracuje przy budowie dróg, które połączą ul. Szkolną z ul. Ciechanowiecką.
Postępują prace obok linii kolejowej w mieście i terenie. Zaawansowana jest przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Nurską (DK 63). Roboty toczą się przy trzech mostach: kolejowym i dwóch drogowych, nad ciekami wodnymi w pobliżu wsi Czyżew Ruś-Kolonia. Koło wsi Siennica-Pietrasze powstaje wiadukt nad drogą gminną.
Podróże będą z dostępniejszych peronów
Na stacji w Czyżewie wykonano większość prac. Są nowe konstrukcje peronów. Przygotowany został nowy układ torów. Sprawny i bezpieczny przejazd pociągów zapewniają zamontowane rozjazdy i urządzenia sterowania. Od wiosny pracuje nowa nastawnia wyposażona w komputerowe systemy. Budowane przejście podziemnego zapewni bezpieczną i wygodną komunikację na perony i drugą stronę miasta. Dla podróżnych zapewniono obsługę z peronu nr 2.
Na 70 km odcinku Czyżew – Białystok, poza Czyżewem kontynuowane są roboty na 6 stacjach i 12 przystankach. Prace widać na mostach, wiaduktach i przejściach pod torami. Zmienia się stacja Łapy. Wykonawca przygotowuje nowe obiekty. Usunięty został stary peron. Demontowane są wyeksploatowane tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. W miejscu przejazdu na ul. ppłk. Nilskiego - Łapińskiego przygotowywany jest teren pod budowę wiaduktu kolejowego.
W Łapach i dzielnicy Łapy Osse PLK zbudują dwa wiadukty drogowe oraz cztery bezpieczne przejścia podziemne.
W Szepietowie podróżni korzystają już z dwóch nowych peronów. Budowane jest przejście podziemne. Przebudowywane są perony na przystankach Bojary, Baciuty, Trypucie i Niewodnica. W Białymstoku są roboty przy peronach, przejściu podziemnym i zadaszeniu na stacji.
W Uhowie nad Narwią powstaje konstrukcja drugiego mostu kolejowego.
Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Wartość całej inwestycji to prawie 3,4 mld zł, a jej zakończenie planowane jest na 2023 r. Projekt współfinansowany ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę” – (Connecting Europe Facility – CEF). Więcej informacji o inwestycji na www.rail-baltica.pl.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji.