Objazdy przygotowane – wiadukty do rozbiórki
Prace na linii obwodowej prowadzone są zgodnie z planem. W ciągu 2 miesięcy wykonawca zdemontował ponad 8 km sieci trakcyjnej wraz ze słupami. Rozebrał 5 km torów między Warszawą Zachodnią a Warszawą Gdańską. Wyburzone zostały wiaty na przystankach: Młynów, Wola i Zachodnia (peron nr 8). Wykonawca wyciął krzewy i drzewa w pasie bezpieczeństwa. Równolegle zgromadzone zostały materiały do modernizacji: 20 km szyn, 12,5 tysiąca podkładów oraz 30 tysięcy ton żwiru, piachu i tłucznia.
Planowe zmiany na wiaduktach: ul. Kasprzaka i Wolska
W weekend rozpocznie się rozbiórka wiaduktu nad ul. Kasprzaka. Ulica zostanie zamknięta dla samochodów od godz. 22.00 w piątek 26 maja do godz. 5.00 w poniedziałek 29 maja. Zmieniona organizacja ruchu będzie obowiązywać również w kolejną sobotę i niedzielę. Wówczas wykonawca zakończy rozbiórkę drugiego toru. Budowa nowej konstrukcji została tak zaplanowana, by zachowana została przejezdność ulicą Kasprzaka dla samochodów i autobusów miejskich.
Roboty nad ulicą Wolską także będą prowadzone weekendami 10-11 i 17-18 czerwca. Wstrzymanie ruchu samochodów będzie czasowe. Po rozbiórce wiaduktu, samochody i autobusy powrócą na ulicę Wolską. Nowe wiadukty zapewnią przejazd pociągów z większą prędkością. Będą również przygotowane dla cięższych składów.
Uzgodniona przez miasto organizacja ruchu ograniczy utrudnienia. Umożliwi optymalną komunikację przy zmienionej organizacji ruchu. Nie będą zamykane sąsiadujące skrzyżowania.
Zamknięcie ulicy Obozowej będzie realizowane po rozbiórce wiaduktów na ul. Kasprzaka i Wolskiej. Przebudowany wiadukt umożliwi poszerzenie chodnika. Będzie także ścieżka rowerowa.
W przyszłości będzie również możliwość zmiany przebiegu linii tramwajowej.
Nowy standard na linii obwodowej
W marcu 2018 roku zakończą się prace pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Zachodnią. Pasażerowie skorzystają z trzech wyremontowanych i dwóch nowych przystanków. Dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych polepszą komunikację w obrębie stolicy. Wygodniejsze przejście przez tory zapewni nowa kładka przy ulicy Prądzyńskiego i odnowione przejście na Zawiszy.
Przebudowa linii obwodowej ma kluczowe znaczenie dla dalszych inwestycji w Warszawie. Będzie intensywniej wykorzystywana od rozpoczęcia modernizacji odcinka między Warszawą Wschodnią a Warszawą Zachodnią. W minionym roku zakończono pierwszy etap prac - wybudowanie nowego peronu na stacji Warszawa Gdańska.
Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
668 679 414
"Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji"