Powrót

Nowy peron na stacji Gdańsk Wrzeszcz już dostępny dla podróżnych

Na wakacje z drugiego peronu we Wrzeszczu

Nowa nawierzchnia z kostki betonowej, ławki, zegary i nowa wiata. Tak wygląda peron, z którego podróżni korzystają od wczoraj. Informacje o kursowaniu pociągów pasażerowie słyszą dzięki nowemu nagłośnieniu. 5 wind – po dwie na peronie 1 i 2 oraz jedna w budynku dworca, to tylko część udogodnień dla osób niepełnosprawnych. System oznakowania dotykowego dla osób niewidomych i antypoślizgowe płyty betonowe o specjalnej strukturze, ułatwiają poruszanie się po peronie i zapewniają bezpieczeństwo.

Przebudowa stacji we Wrzeszczu objęła także trzy przejścia podziemne usytuowane w budynku dworca, przy ulicy Waryńskiego oraz łączące górną i dolną część Gdańska Wrzeszcza ze stacją. Dzięki nim przedostanie się z dworca na perony jest wygodne i bezpieczne. Z przejścia na Wajdeloty korzystają także mieszkańcy, którzy skracają sobie drogę między jedną a drugą stroną dzielnicy. Wszystkie są oświetlone, a przejścia prowadzące na perony wyposażone w witryny do zamieszczania rozkładów jazdy i informacji dla podróżnych.


150 mln zł na kompleksową przebudowę stacji

Inwestycja Polskich Linii Kolejowych to także nowy układ torów w obrębie stacji. Zbudowano 11 km torów i 28 rozjazdów. Zainstalowano system komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym – cała obsługa skupiona jest już w jednej nastawni. Na odcinkach linii przyległych do stacji Wrzeszcz, jak i na całej magistrali E-65, będzie działać samoczynna blokada liniowa. Jej zastosowanie pozwala na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na szlakach pomiędzy stacjami. Łączny koszt prac na stacji Gdańsk Wrzeszcz to 150 mln zł. 


Sprawniej w aglomeracji, szybciej między regionami

Zmodernizowana stacja Gdańsk Wrzeszcz będzie od 1 września stacją przesiadkową dla linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Nowy peron 1 obsłuży między innymi 7 milionów pasażerów, którzy każdego roku mają korzystać z PKM-ki. Stacja jest również ostatnim elementem modernizacji magistrali Warszawa – Gdynia. Od grudnia 2014r. przejazd najszybszych pociągów ze stolicy do Trójmiasta trwa mniej niż 3 godziny.


Modernizacja stacji Gdańsk Wrzeszcz w liczbach:
11 – tyle kilometrów torów zostało ułożonych
4750 – tyle metrów kwadratowych kostki położono na peronie nr 1 i 2
434 – tyle metrów kwadratowych płyt antypoślizgowych zabudowano na peronie nr 1 i2
75 – w tyle sztuk słupów do podtrzymywania sieci trakcyjnej została wyposażona stacja



Informacje dla mediów:
Ewa Symonowicz-Ginter
Zespół prasowy
Biuro Komunikacji i Promocji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ewa.symonowicz-ginter@plk-sa.pl
T: +48 58 721 92 07
T: +48 694 480 211



Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko