Nowe połączenia dla aglomeracji łódzkiej – w kwadrans ze Zgierza na Widzew
Zarządca infrastruktury zakończył rewitalizację ponad 12 km torów. Na linii przebudowano 11 mostów, wiaduktów i przepustów. Kończą się także roboty przy budowie przystanków Łódź Arturówek, Łódź Marysin i Łódź Stoki. Perony zostały dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na każdym z nich ustawiono wiatę dla podróżnych i zamontowano nowe oświetlenie. Przystanki zostały także wyposażone w bezpieczne stojaki na rowery. Przystanek Łódź Marysin został przesunięty w stronę ulicy Strykowskiej, co pozwoli na łatwiejsze przesiadki do komunikacji miejskiej.
Inwestycja pozwoliła także na podniesienie poziomu bezpieczeństwa na pięciu przejazdach kolejowo-drogowych w ciągu ulic: Edwarda, Kasztelańskiej, Świtezianki, Łozowej oraz Chełmskiej. Najbardziej ruchliwy z nich – w ciągu ulicy Edwarda – został wyposażony w samoczynną sygnalizację świetlną i półrogatki.
Dzięki rewitalizacji, 1 września, po wielu latach przerwy, pociągi wrócą na trasę Łódź Widzew - Zgierz. Przejazd po odnowionych torach zajmie około 15 minut. Inwestycja, która kosztowała prawie 24 mln złotych, powstała dzięki środkom Urzędu Marszałkowskiego w ramach RPO Województwa Łódzkiego. Aż 82 % z nich pochodziło z funduszy Unii Europejskiej.
Modernizacja trasy Zgierz – Łódź Widzew uzupełnia inwestycję PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. która objęła odcinki czterech linii kolejowych – z Łodzi do Łowicza i do Kutna, ze stacji Łódź Kaliska do stacji Łódź Chojny i Łódź Widzew. Zadanie pozwoliło na podwyższenie standardu obsługi podróżnych. Dzięki funduszom UE zarządzanym przez samorząd województwa łódzkiego PLK zbudowały lub zmodernizowały 24 perony na 14 przystankach. Obydwie inwestycje pozwalają na uruchomienie systemu kolei aglomeracyjnej obsługującej Łódź i pozostałe miasta województwa.
Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. 662 114 900
rzecznik@plk-sa.pl