Powrót

Nowe perony w Pilawie i Garwolinie, postępuje modernizacja stacji w Otwocku

Zdjęcie do informacji prasowej - stacja kolejowa

15 września pociągi wróciły na odcinek z Pilawy do Garwolina. Na stacjach w Pilawie i Garwolinie pasażerowie mogą korzystać z całkowicie nowych peronów wyposażonych w wygodne ławki, wiaty oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności. Po zakończeniu modernizacji obiekty będą bardziej funkcjonalne, lepiej oznakowane i oświetlone.

- Inwestycje, realizowane z Krajowego Programu Kolejowego, to realna poprawa dostępu mieszkańców do kolei zarówno w relacjach aglomeracyjnych jak i międzyregionalnych. Modernizacja stacji i przystanków w całej Polsce, tak jak na linii Lublin – Warszawa, zapewni komfortową obsługę dla wszystkich bez względu na możliwości ruchowe. – powiedział Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

W Pilawie będą dwa wyspowe perony. Wygodne dojście zapewni przejście dla pieszych pod torami i pochylnie. Również w Garwolinie powstaną dwa perony, na które będzie można dostać się podziemnym tunelem. Na peron pierwszy będzie prowadziła pochylnia, na peron drugi winda. Po wykonaniu wszystkich prac pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h.

Wygodne perony w Otwocku

Na stacji w Otwocku trwa budowa peronów i przebudowa układu torowego. Zaawansowane prace są realizowane na dwóch nowych peronach. Pierwszy (nr 1) zyskał już nową konstrukcję. Wybudowano ścianki obiektu. Układane są płyty peronowe. Stawiane są podpory, na których będzie opierała się nowa wiata. Widać również szyb dla windy. Na drugim z peronów ustawiane są ścianki peronowe. Powstała też pochylnia dla pieszych.

Kontynuowane są prace po zachodniej stronie stacji. Układane są szyny i tłuczeń. Planuje się, że na początku listopada prace przeniosą się na drugą stronę stacji. Jeszcze w tym roku pasażerowie skorzystają z nowego peronu. Oddane do użytku zostaną nowe tory.

W Otwocku z trzech nowych peronów, w tym dwóch wyspowych, pasażerowie skorzystają w 2020 roku. Perony wyposażone będą w szerokie wiaty, wygodne ławki oraz tablice informacyjne. Windy i pochylnie zapewnią dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Powstaną ścieżki dotykowe dla osób niewidomych i niedowidzących.

Bezpieczny i sprawny ruch pociągów w Otwocku

Sprawny i bezpieczny przejazd pociągów umożliwi budowa nowych bezkolizyjnych skrzyżowań torów z drogami oraz wygodnych przejść dla pieszych. W Otwocku przy ratuszu i na wysokości peronów wykonano już połowę żelbetowych konstrukcji nowych tuneli dla pieszych. Kontynuowane są prace w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Majowej, gdzie powstaje nowy wiadukt kolejowy. Na obiekcie ułożono już dwa tory, po których od 2 września kursują pociągi. Trwają prace przy budowie murów oporowych oraz płyt wiaduktu kolejowego pod pozostałe tory. Gotowa jest konstrukcja tunelu drogowego. Zasadnicze prace na ul. Majowej potrwają do końca roku. Równolegle prowadzone są prace na ul. Orlej, gdzie powstał wiadukt pod jednym torem. Po przebudowie wiaduktu pod drugim torem, nastąpi docelowa przebudowa drogi.

Szybko i komfortowo na trasie Warszawa - Lublin

Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do ok. półtorej godziny. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Sprawniejsze przejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych, które poprawią komfort obsługi pasażerów. W ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 z Lublina do stolicy, tylko między Lublinem a Otwockiem PLK przebudują łącznie 31 mostów kolejowych oraz 17 wiaduktów. Zmodernizowane zostanie 150 km torów i sieci trakcyjnej. Ważnym efektem inwestycji będzie wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Wymienione zostaną 383 rozjazdy oraz urządzenia sterowania. Na 42 na przejazdach kolejowo-drogowych PLK zamontują dodatkowe urządzenia i rogatki. Dwa nowe wiadukty kolejowe (tunele drogowe) usprawnią przejazdy przez linię kolejową.

Więcej o inwestycji: www.warszawa-lublin.pl

Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym. Wartość projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ to ponad 2,9 mld zł. Prace zostaną zrealizowane do 2022 roku.

Dodatkowe informacje
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A
rzecznik@plk-sa.pl
22 473 30 02