Nad CMK dwa nowe wiadukty drogowe zwiększą możliwości kolei
Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań na Centralnej Magistrali Kolejowej pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Prace na CMK zmierzają do zwiększenia prędkości składów docelowo do 230-250 km/h. Dobre i szybkie połączenia kolejowe nie będą ograniczane przez ruch drogowy. Kierowcy i piesi bez przeszkód przejada nad torami, korzystając z nowych wiaduktów drogowych.
Dwa wiadukty drogowe zastąpią przejazdy kolejowo-drogowe między Włoszczową a Olszamowicami
To obiekty na drogach koło miejscowości Kozia Wieś i Motyczno w powiecie włoszczowskim w woj. świętokrzyskim. Na każdym wiadukcie dla przejazdu samochodów przewidziano po dwa pasy jezdni o szerokości 3 m. Również piesi i rowerzyści, bez konieczności oczekiwania przed zamkniętymi rogatkami na przejazd pociągów, bezpiecznie, specjalnym pasem pieszo-rowerowym przejdą lub przejada nad linia kolejowa. W ramach budowy wiaduktów uwzględniono niezbędny zakres nasypów oraz kilkaset metrów dróg dojazdowych.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 20 września dwie umowy na budowę 2 wiaduktów drogowych, które zastąpią 2 przejazdy w poziomie szyn.
Na budowę dwóch wiaduktów PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy z firmą Nowak – Mosty Sp. z.o.o.
Wartość obiektu koło Koziej Wsi to 25 382 926,81 zł netto, a Motycznie 21 426 016,26 zł netto. Roboty budowlane zaplanowano na lata 2019-2021.
Inwestycja realizowana w ramach większego projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II.
Na Centralnej Magistrali Kolejowej PLK modernizują także stację techniczną w Idzikowicach oraz wiadukty na szlaku Idzikowice – Opoczno Południowe. inwestycyjne zmierza do przygotowania linii do kursowania pociągów z prędkościami powyżej 200 km/h. Temu służy montaż odpowiednich elementów, m.in. rozjazdów.
Centralna Magistrala Kolejowa (CMK)
CMK, to linia Grodzisk Mazowiecki–Zawiercie (nr 4) o długości 224 km. Zapewnia sprawne połączenie Warszawy m.in. z Krakowem, Katowicami, Wrocławiem, Częstochową, Opolem, Rzeszowem z prędkością do 200 km/h. Przebiega przez województwa mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie i śląskie. Centralna Magistrala Kolejowa jest linią dwutorową zelektryfikowaną. Stanowi częścią europejskiego korytarza E65. Wybudowana w latach 1971–1977.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. kom. +48 694 480 239