Modernizacja mostu w Kluczborku usprawni przewozy Śląsk - Wielkopolska
Modernizacja mostu to działanie na rzecz tworzenia dłuższych sprawnych tras kolejowych. Prace uzupełnią przeprowadzone rewitalizacje linii na odcinkach: Kalety - Kluczbork i Kluczbork – Ostrzeszów, na które Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły już prawie 600 mln zł.
Przebudowa mostu zostanie przeprowadzona bez wstrzymywania ruchu pociągów. Dla zapewnienia obsługi podróżnych pociągów z kierunku Opola będzie wykonany dodatkowy peron tymczasowy.
Most nad rzeką Stobrawą zapewnia przejazd ponad 80 pociągów na dobę. Jest bardzo ważny dla prawidłowego funkcjonowania stacji Kluczbork, na której koncentruje się duży ruch towarowy z Górnego Śląska w kierunku Poznania, portów morskich oraz Wrocławia. Stacja obsługuje także regionalne i dalekobieżne pociągi pasażerskie: z Opola do Kluczborka, z Lublińca w kierunku Kępna i Ostrzeszowa oraz pociągi z Wrocławia przez Kluczbork do Lublińca.
Nowe konstrukcje - sprawny transport
Stare, wyeksploatowane konstrukcje przęseł mostowych zostaną zastąpione jednolitymi żelbetowymi przęsłami. Położone zostaną nowe tory oraz wymienione rozjazdy. Na przeprawie, oprócz robót dotyczących samej konstrukcji i torów, zostaną przeprowadzone również prace związane z urządzeniami elektroenergetycznymi oraz sterowania ruchem kolejowym. Nowy most pozwoli na przejazd składów wiozących cięższe niż dotychczas ładunki, a nowe tory i rozjazdy na zwiększenie prędkości pociągów.
Umowę z wykonawcą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 6 czerwca br. Prace rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu a zakończenie zaplanowano w październiku 2017 r.
Koszt modernizacji sięgnie 8,6 mln zł brutto. Inwestycja jest finansowana z budżetu.
Wykonawcą jest konsorcjum firm, których liderem jest Track Tec Construction Sp. z o.o. z Wrocławia.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48 694 480 239