Powrót

Mirków – nowy przystanek kolejowy między Wrocławiem a Oleśnicą

Przystanek Mirków fot. Marta Pabiańska (1)

Mirków wybudowany między Wrocławiem Psim Polem a Długołęką (linia nr 143) zapewnia dodatkowy dostęp do kolei. Podróżni do Wrocławia Głównego dojadą pociągiem w około 20 minut. W dni powszednie zatrzyma się w Mirkowie ponad 40 składów, a w weekend prawie 30. Z nowego przystanku pasażerowie będą korzystać od 10 grudnia, gdy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy.

Na przystanku zamontowano wiaty i ławki. Są gabloty z rozkładem jazdy i nagłośnienie. Ustawiono niezbędne oznaczenia. Bezpieczne podróże po zmroku ułatwi oświetlenie. Przystanek dostosowany jest do potrzeb osób z ograniczona możliwością poruszania się. Dostęp na perony zapewniają pochylnie z przyległego przejazdu kolejowo-drogowego.

Prace wykonane na przystanku Mirków objęły także przejazd kolejowo-drogowy. Przebudowano również sieć trakcyjną.

Sukcesywnie przeciwdziałamy wykluczeniu komunikacyjnemu i zapewniamy dogodny dostęp do kolei w całej Polsce poprzez „Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych”. W województwie dolnośląskim mieszkańcy zyskali kolejny nowy przystanek. Oczekiwany standard podróży zachęca do regularnych przejazdów pociągiem, najbardziej ekologicznym środkiem transportu – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Program Przystankowy odpowiada na potrzeby mieszkańców regionów i dodatkowo zwiększa dostępność komunikacyjną kolei. W zależności od potrzeb, budujemy perony lub nowe przystanki. Pasażerowie wsiadają do pociągów bezpieczniej i wygodniej – powiedział Ireneusz Merchel – prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Prace w Mirkowie sfinansowano z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. Wartość zadania, realizowanego w trybie projektuj i buduj, to prawie 5 mln zł netto.

Rządowy Program Przystankowy na Dolnym Śląsku

Na Dolnym Śląsku podróżni już korzystają z przystanków zrealizowanych z Rządowego Programu. Pociągi zatrzymują się na nowych i przebudowanych obiektach: Świdnica Zawiszów, Legnica Strefa, Boguszów-Gorce Dzikowiec, Szklarska Poręba Średnia. Przebudowany i udostępniony dla podróżnych został również peron na stacji Ścinawa. W realizacji jest umowa na budowę przystanku Oława Zachodnia. Zakończyło się postępowanie przetargowe na budowę przystanku w Kunicach.

Celem programu jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu, promowanie ekologicznych środków transportu oraz wspieranie polskiej gospodarki. Inwestycje umożliwią podróżnym dostęp do kolejowej komunikacji wojewódzkiej i międzyregionalnej. Na ten cel przeznaczono ponad 1 mld zł. Środki zostaną wykorzystane m.in. na wybudowanie lub zmodernizowanie przystanków kolejowych, a także sfinansowanie prac związanych z dostępnością miejsc parkingowych dla pasażerów.

W „Rządowym programie budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” uwzględniono 314 lokalizacji - 207 lokalizacji na liście podstawowej i 107 na rezerwowej.

Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 668 679 414