Minuty już zyskaliśmy! Teraz inwestujemy w komfort i bezpieczeństwo na dekady
Obecny stan techniczny linii E 20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz nie pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 160 km/h na ponad 60 km linii. Dalsza eksploatacja, bez przeprowadzenia prac modernizacyjnych, nie pozwoli na utrzymanie aktualnie obowiązującej prędkości. Stan techniczny urządzeń sterowania ruchem na części posterunków powinien gwarantować wyższy poziom bezpieczeństwa.
– Brak modernizacji linii w przyjętym i akceptowanym przez UE zakresie oznaczałby degradację trasy, brak oczekiwanej oferty dla dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych przewozów pasażerskich oraz pogorszenie przewozów towarowych – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. ds. realizacji inwestycji.
Sieć trakcyjna jest jeszcze z lat siedemdziesiątych, podobnie jak znaczna część urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Wymienić należy także infrastrukturę na odcinkach linii kolejowej. Stacje nie zapewniają oczekiwanego standardu obsługi.
– Modernizacja sieci trakcyjnej wraz z układem zasilania (moc rzędu 6MW) pozwoli na szybki, równoczesny przejazd nowoczesnych pociągów, m.in. klasy Pendolino i składów regionalnych, co obecnie nie jest możliwe. Tracą na tym pasażerowie – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. ds. realizacji inwestycji.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na trasie z Warszawy do Poznania zwiększą komfort podróży i poziom bezpieczeństwa. Umożliwimy przejazd dwa razy większej liczbie pociągów - linia zwiększy swoją przepustowość. Międzynarodowa trasa, także w ruchu towarowym, w pełni uzyska oczekiwany europejski standard.
- perony na stacjach Podstolice, Konin, Koło, Kutno, Łowicz i przystankach będą przebudowane i dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych
- perony będą kompleksowo wyposażone w wiaty, siedzenia, nowe oświetlenie
- zostaną zmodernizowane obecne i wybudowane nowe przejścia podziemne dla pieszych
- pełna, czytelniejsza informacja pasażerska
- nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym zagwarantują wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i przy większej liczbie pociągów
- zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe zapewnią bezpieczniejszy i sprawniejszy system komunikacji kolejowej i drogowej
- przebudowane i wybudowane bezkolizyjne skrzyżowania całkowicie wyeliminują ograniczenia w ruchu i znacząco zwiększą bezpieczeństwo
- przebudowane perony, lepiej oświetlone i oznakowane, to bezpieczeństwo pasażerów przy wsiadaniu i wysiadaniu
- dzięki nowoczesnym centrom sterowania, rozjazdom oraz przebudowanym układom torowym przez stację będzie mogło przejeżdżać więcej pociągów
- czas odjazdu pociągów będzie lepiej dostosowany do potrzeb pasażerów
- kursowanie pociągów będzie możliwe wg przyjętego taktu (określonych odstępów np. co 30 min.)
- pociągi regionalne i dalekobieżne pojadą szybciej od kilkunastu do kilkudziesięciu minut dzięki przebudowie torów na szlakach i na stacjach
- szybszy przejazd ułatwią nowe urządzenia srk na 20 stacjach i przystankach: Kostrzyn Wielkopolski, Podstolice, Sokołowo Wrzesińskie, Strzałkowo, Słupca, Cienin, Konin, Konin Zachód, Kramsk, Koło, Barłogi, Kłodawa, Krzewie, Kutno, Kutno Azory, Stara Wieś, Żychlin, Jackowice, Łowicz, Bednary
- rozjazdy zapewniają sprawny przejazd przez stacje i organizację przejazdów pociągów regionalnych i dalekobieżnych
- Linia kolejowa łącząca Warszawę z Poznaniem to część większej trasy łączącej Morze Północne z Bałtykiem. To jedna z 10 priorytetowych europejskich korytarzy towarowych. Infrastruktura na tej trasie będzie na oczekiwanym jednolitym, wysokim poziomie, m.in. dla towarowych składów o długości 700 m
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 239
"Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji"