Powrót

Lokalne Centrum Sterowania w Bolesławcu

Na odcinku na 71 km Legnica-Węgliniec dwóch dyżurnych wkrótce będzie sterowało ruchem pociągów z jednego miejsca - Lokalnego Centrum Sterowania w Bolesławcu (LCS Bolesławiec). Uruchomione pod względem technicznym w grudniu 2007 LCS Bolesławiec pozwala na zdalne sterowanie wcześniej przebudowanymi i oddanymi do użytku, stacjami: Miłkowice, Chojnów, Okmiany i Zebrzydowa. Prace wykonano w ramach projektu współfinansowanego z Funduszu Spójności Nr ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/013: Kontrakt na budowę wraz z projektowaniem systemów sterowania ruchem i telekomunikacji.
  • Generalny wykonawca kotraktu: Skanska S.A. Oddział Budownictwa Kolejowego w Kielcach.
  • Czas realizacji marzec 2006 r. – grudzień 2007 r.
  • Wartość kontraktu: na budowę wraz z projektowaniem systemów sterowania ruchem i telekomunikacji: 30 899 535,63 mln EUR netto.
Obsługa centrum wykorzystuje pulpit sterowniczy najnowszej technologii. Na kilkunastu monitorach obrazowany jest m.in. ruch pociągów oraz stan przejazdów kolejowo - drogowych. Ponadto urządzenia pozwalają na zdalne sterowanie oświetleniem, ogrzewaniem rozjazdów oraz monitorowaniem wszystkich stanów urządzeń w Centrum Diagnostyki i Utrzymania. W styczniu Jerzy Dul Naczelny Dyrektor Oddziału Regionalnego PLK we Wrocławiu oraz Zbigniew Gzik z-ca ds. Projektów Inwestycyjnych spotkali się z prezydentem Bolesławca Piotrem Romanem. Oprócz prezentacji wdrażanego do eksploatacji LCS przedmiotem rozmów była m.in. współpraca przy pracach związanych z modernizacją największego w Polsce kolejowego mostu kamiennego w Bolesławcu. Piotr Roman zapewnił, że władze miasta z uznaniem przyjmują poprawę standardu linii kolejowej E-30 i deklarują dalszą współpracę. Warto podkreślić, że współdziałanie władz Bolesławca i Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu pozwoliło już na zrealizowanie projektu iluminacji mostu. Miasto wykorzystuje niezwykły obiekt inżynieryjny m.in. w materiałach promocyjnych. W części bolesławieckiego spotkania uczestniczyły także regionalne media. Dziennikarze otrzymali informacje o zawansowaniu modernizacji E-30 i wdrażaniu nowoczesnych urządzeń srk w ramach projektu Nr 2001/PL/16/P/PT/013 i.