Kraków – prace i zmiany w kursowaniu pociągów
Prace budowlane, na najważniejszej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Krakowie, rozpoczęły się w pierwszej połowie 2017 roku. Przebudowywana jest linia kolejowa na długości niemal 20 kilometrów. Roboty trwają równolegle na całej jej długości – od przebudowy wiaduktu nad ul. Racławicką w Krakowie do prac przy torach i przystanku w podkrakowskich Węgrzcach Wielkich.
Rozkład pozwoli realizować inwestycje dla lepszych podróży
Wprowadzenie pięciogodzinnej przerwy w kursowaniu pociągów, na krakowskiej linii średnicowej, pozwoli wykonawcy zintensyfikować i bezpiecznie prowadzić prace przy przebudowie obiektów i budowie estakad kolejowych w centrum miasta. Roboty będą się odbywać jednocześnie na całej długości placu budowy.
Kraków – korekta rozkładu jazdy
Od niedzieli 11 marca pociągi będą kursować według zmienionego rozkładu jazdy. Poza godzinami szczytu istotne zmiany czekają pasażerów niektórych pociągów na Krakowskim Węźle Kolejowym. Szczególnie pomiędzy Podłężem a Krakowem Głównym w godz. 9:30 - 14:40
Z myślą o pasażerach PLK wraz z przewoźnikami przygotowały akcję informacyjną o zmianach. Na wszystkich przystankach w Krakowie i w kraju, w regularnych odstępach, wygłaszane są komunikaty o zmianach w kursowaniu pociągów. Plakaty i nowe rozkłady jazdy pojawiły się w gablotach na stacjach i przystankach. Dodatkowo na najważniejszych stacjach pojawią się mobilni informatorzy a podróżni będą otrzymywać ulotki z kompletem informacji.
Szczegółowe informacje o rozkładzie jazdy pociągów dostępne są na portalpasazera.pl i rozklad-pkp.pl oraz na stacjach i przystankach w formie plakatów.
Zmiany w kursowaniu pociągów
Niektóre pociągi dalekobieżne, pojadą objazdami. Pasażerowie chcący dostać się do Krakowa będą mieli możliwość przesiadki na stacjach w Miechowie i Bochni (w zależności od której strony podróżują). Natomiast pasażerowie pociągów podmiejskich będą mieli możliwość przesiadki na komunikację zastępczą. Odjazdy z Krakowa Głównego w kierunku północnym i zachodnim będą bez zmian.
Efekty przebudowy linii E30
Głównym efektem przebudowy linii E30 będzie poprawa obsługi pasażerów i sprawniejszy przejazd pociągów, dzięki rozbudowie Krakowskiego Węzła Kolejowego. Powstaną nowe tory do obsługi pociągów aglomeracyjnych. W krakowskich Grzegórzkach i Złocieniu wybudowane zostaną nowe przystanki, a istniejące będą gruntownie zmodernizowane. Ruch pociągów będzie kontrolowany przez nowoczesne systemy w dwóch Lokalnych Centrach Sterowania.
Pociągi pojadą po nowych mostach a na Wiśle. Prace zakończą się w 2020 roku. Wartość ich szacowana jest na niemal 1 mld zł.
Więcej o projekcie na stronie http://krakow-rudzice.pl
Kontakt dla mediów:
Piotr Hamarnik
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
piotr.hamarnik@plk-sa.pl
T: + 48 605 352 883
„Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji”.