Kolejarze kierują ruchem z nowoczesnej nastawni w Zawierciu
Wyposażyliśmy stację Zawiercie w nowoczesną nastawnię, z której dyżurni ruchu za pomocą komputerowych urządzeń czuwają nad bezpiecznym przejazdem pociągów. Do współpracy z systemami cyfrowymi przystosowany został układ torów i sieć trakcyjna na stacji, a także sieć i urządzenia telekomunikacyjne oraz elektroenergetyczne. Zamontowaliśmy nowe komputerowe systemy sterowania ruchem kolejowym, które zastąpiły stare, przekaźnikowe. Nowoczesne rozwiązania odpowiadają za przekazywanie informacji o położeniu i stanie urządzeń sterowania do dyżurnych ruchu, wspierając codzienną pracę osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo podróży pasażerskich i przewozu towarów.
W rejonie stacji zamontowano 10 nowych rozjazdów wyposażonych w system elektrycznego ogrzewania, gwarantujący sprawny ruch w warunkach zimowych. Przebudowa objęła ok. 2 km torów i ok. 10 km sieci trakcyjnej.
W ramach zadania przebudowaliśmy też perony na stacji. Wymieniliśmy płyty i wybudowaliśmy dwie otwarte poczekalnie z ławkami dla pasażerów. Peron przy budynku dworca został wydłużony w kierunku przejścia podziemnego i skrócony od strony nastawni (zachowano jego długość 400 m). Wykonaliśmy chodnik prowadzący do peronu od ul. Grunwaldzkiej i Spacerowej. Takie rozwiązanie poprawiło komfort podróżnych i usprawniło komunikację na stacji.
Stacja Zawiercie jest ważna w ruchu regionalnym, krajowym i międzynarodowym oraz towarowym. Przebiega przez nią kilka linii kolejowych: Częstochowa – Zawiercie – Katowice (LK 1), Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (CMK, LK 4), Tarnowskie Góry – Zawiercie (LK 182), Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice (LK 160, 186) i łącznica 705 na stacji.