Kolej gotowa na świąteczno-noworoczne podróże
O bezpieczne podróże w okresie świąteczno-noworocznym zadbają wzmocnione służby dyspozytorskie PLK we współpracy z przewoźnikami. Prowadzą bieżący monitoring sytuacji na sieci kolejowej i warunków atmosferycznych. W gotowości do pracy na torach będzie 170 zespołów szybkiego usuwania awarii i 20 zespołów ratownictwa technicznego. Do usuwania usterek sieci trakcyjnej zabezpieczono 66 pociągów sieciowych. Na 12 stacjach zapewniono lokomotywy osłonowe. Do zimowych działań zabezpieczono sprzęt m.in. odśnieżarki i pługi.
Wsparcie w podróży przez całą dobę
7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, działa Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień spowodowanych m.in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi CWK organizuje dojazd podróżnych do stacji docelowej, zapewnienie poczęstunku czy noclegu. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich. Aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach. W przypadku opóźnień pociągów powyżej 120 min, na kilkudziesięciu największych dworcach, podróżni otrzymają przekąski i ciepłe napoje.
21 i 22 grudnia informatorzy mobilni PKP Intercity będą do dyspozycji podróżnych na największych dworcach – w Warszawie Centralnej, Wschodniej i Zachodniej, Gdańsku, Gdyni Głównej, Wrocławiu, Krakowie Głównym, Katowicach, Poznaniu i Szczecinie. Pomogą pasażerom ustalić dogodne przesiadki i znaleźć odpowiedni peron. Wsparciem służą także pracownicy punktów informacyjnych – InfoDworzec.
W okresie zimowym ok. 300 dworców nie będzie zamykanych na czas trwania przerwy technicznej, gdy temperatury spadną poniżej –10 st. W sytuacjach nadzwyczajnych PKP S.A. może podjąć decyzję o całodobowym otwarciu pozostałych dworców.
Świąteczne podróże z PKP Intercity
Przewoźnik PKP Intercity w okresie świątecznym (od 21 grudnia) będzie na bieżąco monitorował frekwencję w pociągach. Tam gdzie będą potrzeby i możliwości, składy zostaną wzmocnione dodatkowymi wagonami, aby zapewnić podróżnym komfortową podróż na święta. Każdy kto planuje podróż w tym czasie, może na bieżąco obserwować prognozowaną frekwencję w danym pociągu na stronie www.intercity.pl. Przewoźnik w okresie zimowym prowadzi całodobowy serwis i dyżury warsztatów naprawczych.
Bezpieczeństwo w podróży pociągiem
Na czas świątecznych podróży od 21 grudnia do 1 stycznia Straż Ochrony Kolei zwiększa liczbę patroli na dworcach, peronach i w pociągach. Codziennie nad bezpieczeństwem podróżujących koleją czuwać będzie 800 funkcjonariuszy, wspieranych przez policję, Straż Graniczną i Żandarmerię Wojskową. Do dyspozycji jest całodobowy numer alarmowy SOK: 22 474 00 00. Funkcjonariusze reagują na każde zgłoszenie.
Rozkład jazdy pociągów – informacja dla podróżnych
Przed rozpoczęciem podróży warto sprawdzić rozkład jazdy pociągów na stronie portalpasazera.pl, rozklad-pkp.pl i w aplikacji Rozkład Kolejowy. Informacje o kursowaniu pociągów wszystkich przewoźników dostępne są na stacjach i przystankach w formie plakatów. Dla podróżnych na dworcach i stacjach informacje o odjazdach i przyjazdach pociągów są prezentowane na tablicach i infokioskach. Kupując bilet z wyprzedzeniem, PKP Intercity oferuje oferty promocyjne, więcej na stronie intercity.pl lub pod numerem infolinii 703 200 200*.
Kontakt dla mediów:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 239
PKP Intercity S.A.
Agnieszka Serbeńska
Rzecznik prasowy
rzecznik@intercity.pl
tel. 505 554 384
Polskie Koleje Państwowe S.A.
Michał Stilger
Rzecznik prasowy
Michal.Stilger@pkp.pl
tel. 798 962 993
*(opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto, usługę świadczy PKP Intercity S.A.).