Powrót

Kobyłka – bezkolizyjne skrzyżowania ułatwią komunikację

W Kobyłce powstaną dwa bezkolizyjne skrzyżowania. Niedaleko przystanku kolejowego Kobyłka Ossów, wiadukt drogowy zastąpi przejazd drogowo-kolejowy w ciągu ul. Poniatowskiego i Napoleona. Tunel drogowy (przedłużenie ul. Orszagha do ul. Nadarzyńskiej - DW 634) zastąpi przejazd w ciągu ul. Ręczajskiej i Jana Pawła II. Dzięki temu usprawni się komunikacja w mieście, a kierowcy oraz piesi zyskają szybsze i bezpieczniejsze trasy pomiędzy dzielnicami miasta.  

- Kobyłka to kolejne miejsce, gdzie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A wybudują bezkolizyjne obiekty. Skorzystały już na tym m.in. miejscowości na trasie Warszawa – Trójmiasto, na linii Kraków – Rzeszów m.in. w Tarnowie, a także Poznań czy Łódź. Dzięki nim zwiększa się poziom bezpieczeństwa na kolei i usprawniane są systemy komunikacji w miejscowościach, przez które przebiegają linie kolejowe – mówi Krzysztof Pietras, zastępca dyrektora Regionu Centralnego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 

Obecnie opracowywane są projekty wiaduktu i tunelu w Kobyłce. PLK wspólnie z samorządem Kobyłki wybrały najkorzystniejsze warianty budowy. Koszt przedsięwzięcia to ponad 31 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm PW Banimex Sp. z o.o. oraz AZI-BUD Sp. z o.o. Zakończenie prac zaplanowano w lipcu 2019 r. 

- To bardzo ważna inwestycja dla mieszkańców Kobyłki. To nie tylko mniej korków w mieście, ale i wzrost bezpieczeństwa oraz sprawniejszy ruch kolejowy na trasie z Warszawy w stronę Białegostoku. Dobra współpraca z PLK zaowocowała wypracowaniem najlepszych wariantów budowy tunelu i wiaduktu w naszej miejscowości - mówi Robert Roguski, burmistrz Kobyłki. 


Łochów, Jasienica, Topór – także bezkolizyjnie z koleją

Budowa wiaduktu i tunelu drogowego w Kobyłce realizowana jest w ramach projektu: "Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne" i finansowana z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). W ramach tego projektu wybudowane zostaną także bezkolizyjne skrzyżowania w: Zielonce, Tłuszczu, Mokrej Wsi, Toporze, Łochowie i w Małkini oraz bezpieczne przejścia pod torami w Jasienicy i Łochowie. Takie rozwiązania PLK wpisują w obecnie modernizacje linii kolejowych.

 


Kontakt dla mediów:
Magdalena Janus
Zespół prasowy
571 370 229
rzecznik@plk-sa.pl


"Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji"