Jelenia Góra - nowoczesna stacja dla mieszkańców i turystów
W czerwcu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły modernizację stacji w Jeleniej Górze. Łatwiejszy jest dostęp do pociągów regionalnych i dalekobieżnych.
- Modernizacja stacji w Jeleniej Górze była niezwykle ważną inwestycją, która zwiększyła komfort i bezpieczeństwo podróżnych. Jestem pewien, że korzystający z kolei odczuwają te zmiany i chętniej podróżują koleją – mówi Paweł Hreniak, wojewoda dolnośląski.
Podróżni mają do dyspozycji cztery przebudowane, wyższe i wygodniejsze perony. Dostęp do pociągów ułatwiają 3 windy i platforma przyporęczowa. Sprawną i bieżącą informację o pociągach zapewnia nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej. Są elektroniczne wyświetlacze oraz infokioski na peronach i w budynku dworca. Działa informacja głosowa i system monitoringu. Podróżnych od deszczu chronią długie, stalowo-drewniane wiaty. Odnowiono je z zachowaniem historycznego wyglądu.
Bezpiecznie i wygodnie przejdą pasażerowie z peronów na dworzec. Zainstalowane jest nowe oświetlenie. Przejście podziemne gruntownie przebudowano. Prace objęły renowację tunelu i systemem odwodnienia. Wymieniono konstrukcje torów nad przejściem z zachowaniem, historycznej stylistyki obiektu. Budynek dworca uzyskał dawny wygląd po uporządkowaniu zabudowy od strony peronu nr 1.
Modernizacja stacji objęła również tory i rozjazdy oraz sieć trakcyjną. Stacja może sprawniej obsłużyć więcej pociągów. Wzrósł też poziom bezpieczeństwa.
Ogółem koszt modernizacji stacji /wraz ze zwiększonym zakresem przeprowadzonych robót/ wyniósł prawie 27 mln zł netto.
Krótka podróż Wrocław – Jelenia Góra
Najkrótszy czas przejazdu ze stolicy Dolnego Śląska do Jeleniej Góry wynosi obecnie 1h 43 min. W 2005 r. było to 3 h 38 min.
W tym roku na inwestycje na poprawę linii nr 274 przeznaczono jeszcze ponad 62 mln zł. W latach 2006 – 2016 z budżetu wydano na tę linię prawie 560 mln zł.
- Obecnie poprawiamy standard obsługi pasażerów w Jaworzynie Śląskiej. W maju oddano do eksploatacji jeden z dwóch modernizowanych peronów. Odnowione zostaną kolejne wiaty i przejście podziemne. Dostęp do peronu nr 3 ułatwi winda – mówi Andrzej Kudła, z-ca dyrektora Regionu Śląskiego Centrum Realizacji Inwestycji PLK.
W tym roku PLK rozpoczną także modernizację stacji: Wałbrzych Szczawienko i Świebodzice. Planowana jest też budowa nowego zintegrowanego przystanku Wałbrzych Śródmieście. Efektem prac PLK, poza skróceniem czasu podróży, są już wygodne zmodernizowane perony na trasie z Wrocławia do Jeleniej Góry na stacjach: Smolec, Mietków, Imbramowice, Wałbrzych Miasto, Boguszów Gorce, Boguszów Gorce Zachód, Marciszów, Janowice Wielkie, Wojanów.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: 694 480 239