Jaworzno Szczakowa - nowe perony ułatwią podróże
Na stacji Jaworzno Szczakowa trwają prace związane z przebudową peronów (nr 2 i nr 3) i obiektów inżynieryjnych. Perony zostaną podwyższone, co znacznie ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów oraz będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dojście na perony zapewni przebudowywane przejście pod torami. Zostanie wyposażone w 2 windy (od strony miasta i na peron 2). Ponadto na peronach zostaną zamontowane nowe 200 m wiaty, ławki, gabloty informacyjne. Będzie nowe nagłośnienie i wizualna informacja dla podróżnych. Stacja w Jaworznie Szczakowej oraz przystanki osobowe w Jaworznie Ciężkowicach i Balinie będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Nowe i przebudowywane obiekty inżynieryjne
Na stacji w Jaworznie Szczakowej powstaje lokalne centrum sterowania. Na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia kontynuowane są prace przy budowie wiaduktów drogowych w ciągu ul. Bukowskiej i Mroczka (Jaworzno ) oraz w Balinie. Wiadukty zastąpią przejazdy kolejowo - drogowe.
Na stacji Jaworzno Ciężkowice postępuje budowa przejścia pod torami oraz nowego peronu, a na przystanku Balin kładki dla pieszych. Prace na tym odcinku obejmują 33 obiekty inżynieryjne, w tym 5 przepustów ekologicznych tworzących system przejść dla płazów.
Prace między stacjami Jaworzno Szczakowa – Trzebinia ruszyły w czerwcu 2017 r.
Szybsza i sprawniejsza podróż do Krakowa
Efektem prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. będzie poprawa komfortu i bezpieczeństwa obsługi podróżnych na stacji Jaworzno Szczakowa oraz na przystankach osobowych w Jaworznie Ciężkowicach i w Balinie.
Zwiększy się także przepustowość linii a dostosowanie jej do prędkości 160 km/h znacznie skróci czas przejazdu na trasie Katowice - Kraków. Zakończenie prac na odcinku Jaworzno Szczakowa - Trzebinia planowane jest w I kwartale 2019 r. Koszt modernizacji odcinka to 296 milionów złotych netto.
Na linii Katowice – Kraków zakończenie wszystkich prac planowane jest w czerwcu 2020 r. Wówczas najszybsze pociągi pokonają trasę w ok. 1 godzinę. Wartość projektu Katowice - Kraków to ok. 2,0 mld złotych netto. Projekt na linii E30 Katowice – Kraków realizowany jest w ramach unijnego instrumentu finansowego CEF „Łącząc Europę”.
Inwestycja między stacjami Jaworzno Szczakowa – Trzebinia w liczbach:
- 15 km linii kolejowej
- 1 stacja i 2 przystanki osobowe
- 4 nowe perony
- 2 przebudowane perony
- 33 obiekty inżynieryjne,
- 2 zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe
Kontakt dla mediów:
Jacek Karniewski
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
jacek.karniewski@plk-sa.pl
tel. kom.+48 694 480 192