Powrót

I jeszcze trzy przetargi na E 30



30 kwietnia 2010r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły kolejne trzy postępowania przetargowe na modernizację linii E 30Kraków - Rzeszów. Przedmiotem zamówień jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych modernizacji linii kolejowej nr 91 Kraków - Rzeszów na następujących odcinkach:
  1. Biadoliny – Tarnów liczącym 18,9 km,
  2. Sędziszów Małopolski – Rzeszów Zachodni o długości 21,3 km,
  3. Tarnów - Dębica liczącym 31,3 km.
Prace odbędą się w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III" w zakresie następujących branż:
  • układ torowy i odwodnienie torów,
  • obiekty inżynieryjne,
  • obiekty kubaturowe, perony, mała architektura i sieci sanitarne,
  • skrzyżowania z drogami w poziomie szyn i drogi dojazdowe,
  • urządzenia sterowania ruchem i diagnostyki,
  • sieci i urządzenia teletechniczne,
  • sieć trakcyjna,
  • sieci i urządzenia elektroenergetyki nietrakcyjnej.
Odcinek Kraków - Tarnów - Medyka/ granica państwa (258,3 km) jest częścią linii kolejowej E 30, należącej do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego łączącego między innymi Drezno (Niemcy), Wrocław, Katowice, Kraków z Lwowem (Ukraina). Modernizacja linii kolejowej pomiędzy Krakowem i Rzeszowem ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym Strategia Rozwoju Kraju (SRK): "Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej", trzecim celem horyzontalnym Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia (NSRO): "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski" oraz celem głównym Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ): "Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej". Ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej. Realizacja projektu w znacznym stopniu wpłynie na osiągnięcie wskaźników POIiŚ, a także SRK i NSRO w zakresie długości zmodernizowanych odcinków linii kolejowych.

Informacje dla mediów:
Robert Kuczyński
Rzecznik Prasowy
Centrum Realizacji Inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
e-mail:
ir.rzecznik@plk-sa.pl
tel. +48 22 47 321 47

Projekt"Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III" znajduje się na liście podstawowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zadanie 7.1-30"Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko"

 
www.pois.gov.pl