Powrót
Druga młodość „Augusta” i „Włodzimierza”
Zmienia się układ torowy stacji Tunel. Wymieniono już nawierzchnię, rozjazdy oraz sieć trakcyjną. Sprawne prowadzenie pociągów zapewnią nowa nastawnia i przebudowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Efektem modernizacji będzie zwiększenie przepustowości trasy oraz szybszy przejazd pociągów.
Poprawi się też obsługa podróżnych. Usprawni ją budowa peronu wyspowego. Obiekt będzie wyposażony w wiaty, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych i objęty monitoringiem.
Oprócz modernizacji stacji Tunel, na linii kolejowej Warszawa – Kraków prowadzona jest renowacja dwóch ponad 700-metrowych tuneli „August” i „Włodzimierz”. Już widać efekty prac wykonanych przy „Włodzimierzu”. Obiekt otrzymał już nową, specjalna tzw. sztywną sieć trakcyjną. Jest to rodzaj sieci stosowany w obiektach inżynieryjnych, ze względu na odporność na uszkodzenia, sprawdzony doświadczalne w sąsiednim tunelu „August”.
Rewitalizowana jest również linia na odcinku Kozłów – Tunel. Prace obejmują wymianę około 8 km toru i sieci trakcyjnej. Przebudowane będą również dwa wiadukty oraz przejazd kolejowo-drogowy.
Zakończenie prac wartych ponad 60 mln zł przewidziano w grudniu.
Informacje dla mediów:
Dorota Szalacha
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
e-mail: dorota.szalacha@plk-sa.pl
tel. 12/393-54-00