Powrót

Bezpieczniej przez przejazdy na Zachodnim Pomorzu

W 2019 roku PKP Polskie Linie Kolejkowe S.A. zmodernizowały w województwie zachodniopomorskim 58 przejazdów kolejowo-drogowych. Najwięcej na trasie między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim, gdzie prowadzona jest rewitalizacji linii kolejowej. Zmodernizowane zostały także przejazdy w Darłowie i w Łoźnicy. Na skrzyżowaniach są dodatkowe zabezpieczenia, nowe oświetlenie, sygnalizacja świetlna i dźwiękowa.

Monitoring zwiększy poziom bezpieczeństwa

12 przejazdów kolejowo – drogowych w województwie zachodniopomorskim zyskało monitoring. Kamery zostały zainstalowane m.in. na przejazdach w Darłowie, Łoźnicy, Jankowie Pomorskim, Złocieńcu, Czaplinku i Łubowie. Monitoring pozwala kolejarzom obserwować sytuację na przejeździe, a jeśli to konieczne na bieżąco reagować. Nagrania służą również przy postępowaniach wobec kierowców, którzy łamią podstawowe zasady bezpieczeństwa .

Wszystkie modernizowane przejazdy kolejowo-drogowe w ramach rewitalizacji linii kolejowej 210 zyskały nową nawierzchnie, co umożliwia płynne przejechanie przez skrzyżowania torów z drogą. Kierowców wspierają nowe sygnalizatory, półrogatki lub rogatki i jasne oświetlenie. 11 przejazdów między innymi w Kaleńsku, Rzęśnicy i Drawsku Pomorskim zyskało samoczynną sygnalizację przejazdową. Urządzenia uruchamia z wyprzedzeniem nadjeżdżający pociąg

W Czaplinku oraz Silnowie wybudowane zostały również nowe przejścia między peronami oraz dojścia do peronów. Dla zwiększenia bezpieczeństwa zainstalowano labirynty i wygrodzenia.

W województwie zachodniopomorskim w ramach ogólnopolskiego programu przejazdowego modernizowane będą jeszcze dwa przejazdy w miejscowościach Łobez i Cieszyno Łobeskie. Przebudowa tych przejazdów zakończy się w pierwszej połowie 2020 roku.

Dodatkowe działania dla bezpieczeństwa

W 2018 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oznakowały 14 tysięcy przejazdów kolejowo-drogowych specjalnymi żółtymi naklejkami. Na każdej żółtej naklejce umieszczonej na słupku rogatki lub wewnętrznej stronie krzyża św. Andrzeja, są trzy podstawowe dane: indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego, numer alarmowy 112, numery „awaryjne”. W przypadku zagrożenia życia na terenie kolejowym i po połączeniu z numerem 112, kierowca podaje indywidualny numer identyfikacyjny z żółtej naklejki.

Kontakt dla mediów:

Marta Burczyk
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 22 473 30 02