4 sierpnia 2010 r. w Centrum Realizacji Inwestycji PLK S.A. otwarto oferty, złożone w przetargu na modernizację linii E 30 Kraków – Medyka – granica państwa, na odcinku Tarnów - Dębica.
Przedmiotem przetargu, ogłoszonego 30 kwietnia 2010 roku, jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 91 Kraków – Medyka – granica państwa, na odcinku liczącym 31,3 km. Oferty na realizację tego zadania złożyło osiem firm: 1. Oferta nr 1 : • Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A., Wrocław na kwotę 563 839 200,00 PLN netto; 687 883 824,00 PLN brutto2. Oferta nr 2: • OHL ŹS, a.s. (lider), Republika Czeska • ZUE S.A., Kraków na kwotę 559 719 706,96 PLN netto; 682 858 042,49 PLN brutto3. Oferta nr 3. • Skanska a.s., Republika Czeska • Skanska S.A., Warszawa • EXBUD Skanska S.A. Kielce na kwotę 577 906 527,89 PLN netto; 705 045 964,03 PLN brutto4. Oferta nr 4: • FEROCO S.A. (lider), Poznań • Torpol Sp. z o.o., Poznań • Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o. o. na kwotę 538 197 266,66 PLN netto; 656 600 665,33 PLN brutto5. Oferta nr 5: • Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. (lider), Warszawa • PKP Energetyka S.A., Warszawa • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o. o., Gdańsk na kwotę 338 000 000,00 PLN netto; 412 360 000,76 PLN brutto6. Oferta nr 6: • LEONHARD WEISS GmbH & Co.KG, Niemcy LEONHARD WEISS GmbH & Co.KG (spółka komandytowa) Oddział w Polsce, Wrocław (lider) • TCHAS POLSKA SP. Z O.O., Warszawa • ABM Solid S.A., Tarnów • HENTSCHKE BAU GmbH, Niemcy HENTSCHKE BAU GmbH (Sp. z o. o) Oddział w Polsce, Wrocław na kwotę 634 972 540,10 PLN netto; 774 666 498,92 PLN brutto7. Oferta nr 7: • STRABAG Sp. z. o.o. (lider), Pruszków • STRABAG Rail GmbH, Niemcy • TRAKCE a. s, Republika Czeska • TRAKCE –TOR Sp. z o.o., Cieszyn • P.B.S. „TRANSKOL” Sp. z o.o., Kielce na kwotę 588 858 973,47 PLN netto; 718 407 447,63 PLN brutto8. Oferta nr 8: • BUDIMEX S.A., Warszawa na kwotę 567 249 660,92 PLN netto; 692 044 586,32 PLN brutto Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie ofert pod kątem zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę netto 759 523 960,00 PLN (brutto 926 619 231,20 PLN). Termin realizacji zamówienia wynosi 48 miesięcy od dnia podpisania umowy. Prace odbędą się w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E30/C-E30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III”. Przetarg 2.1., w zakresie następujących branż: • układ torowy i odwodnienie torów, • obiekty inżynieryjne, • obiekty kubaturowe, perony, mała architektura i sieci sanitarne, • skrzyżowania z drogami w poziomie szyn i drogi dojazdowe, • urządzenia sterowania ruchem i diagnostyki, • sieci i urządzenia teletechniczne, • sieć trakcyjna, • sieci i urządzenia elektroenergetyki nietrakcyjnej Jest to jeden z sześciu przetargów ogłoszonych w kwietniu na modernizację linii Kraków – Medyka – granica państwa. Odcinek Kraków –Tarnów – Medyka – granica państwa (258,3 km) jest częścią linii kolejowej E 30, należącej do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego łączącego między innymi Drezno (Niemcy), Wrocław, Katowice, Kraków z Lwowem (Ukraina). Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii do nowych standardów oraz wymogów umów międzynarodowych AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych - linie tworzące ten układ powinny być dostosowane do prędkości: 160 km/godz. w ruchu pasażerskim i 120 km/godz. w ruchu towarowym, przy nacisku osi 225 kN.) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego). Modernizacja linii kolejowej pomiędzy Krakowem, a Rzeszowem ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym Strategia Rozwoju Kraju (SRK): "Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej", trzecim celem horyzontalnym Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia (NSRO): "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski" oraz celem głównym Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ): "Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej”. ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej. Realizacja projektu w znacznym stopniu wpłynie na osiągnięcie wskaźników POIiŚ, a także SRK i NSRO w zakresie długości zmodernizowanych odcinków linii kolejowych. Okres realizacji projektu przewidywany jest na lata 2011-2015. Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III” znajduje się na liście podstawowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zadanie 7.1-30
www.pois.gov.pl
Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Informacje dla mediów Rzecznik Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji tel.22/4732147; e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl
Informacja o plikach cookie
Ta strona używa plików cookies. Mają one dwie funkcje: zapewniają podstawową funkcjonalność tej witryny oraz pozwalają nam ulepszać nasze treści, zapisując i analizując zanonimizowane dane użytkownika. W dowolnym momencie możesz zmienić swoją zgodę na używanie tych plików. Więcej informacji na temat plików cookie oraz przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce prywatności.