1,5 mld złotych na lepsze podróże koleją na Podkarpaciu
Ważną inwestycją PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na Podkarpaciu jest modernizacji linii E30 na odcinku Kraków – Rzeszów. Na tej trasie pociągi mogą jechać 160 km/h, czas przejazdu już skrócił się o ponad godzinę, a podróżni mogą korzystać z nowych, wygodniejszych, dobrze oznakowanych peronów z systemem informacji pasażerskiej. W latach 2016-2017 PLK zakończą modernizację linii E30 na odcinku Ropczyce – Sędziszów, a następnie - do 2018 r. podróżni zyskają jeszcze lepsze warunki podróży i korzystne połączenia na odcinku Rzeszów - granica państwa.
- Podróżni wygodniej pojadą m.in. pomiędzy Rzeszowem a Ocicami, na trasie Dębica – Padew, Boguchwała – Czudec, Jasło – Nowy Zagórz, oraz na linii E30 z Krakowa do Rzeszowa. Zmodernizowana stacja w Rzeszowie stworzy komfortowe warunki obsługi w stolicy województwa. Dzięki inwestycjom w ramach Magistrali Wschodniej, Podkarpacie zyska również dogodniejsze połączenia z miastami wojewódzkimi – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Dla mieszkańców województwa i podróżujących koleją w regionie efektem prac będzie skrócenie podróży i lepsza obsługa na stacjach i przystankach. O ok. 40 min skróci się czas przejazdów w relacjach Rzeszów – Krosno (z ok. 2h do ok. 1h 20 min). O ok. 25 min krócej będzie trwała podróż z Rzeszowa do Przemyśla. Dzięki rewitalizacji linii nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz o ok. 20 minut skróci się czas podróży pociągiem na trasie z Jasła do Nowego Zagórza. Najszybsze pociągi miedzy Rzeszowem i Krakowem pojadą ok. 1h 45 min (obecnie ponad 2h). Modernizacje sieci kolejowej i skrócenie czasu jazdy na odcinku Lublin – Stalowa Wola pozwolą na lepsze połączenie z Lublina do Rzeszowa – skrócenie podróży o ok. 20 min. Dzięki elektryfikacji odcinków Lublin – Stalowa Wola i Ocice – Rzeszów możliwa będzie jazda pociągiem elektrycznym.
- Kolej na Podkarpaciu cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Inwestycje realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wpłyną na atrakcyjność regionu, dając większe możliwości dla rozwoju gospodarki i korzystniejsze warunki dla rozwoju turystyki. Zmodernizowana i nowa infrastruktura kolejowa pozwoli na tworzenie realnej alternatywy dla samochodów i budowanie zintegrowanych centrów przesiadkowych – mówi Witold Lechowski Wicewojewoda Podkarpacki.
Magistrala Wschodnia. Na terenie województwa podkarpackiego prace prowadzone będą na liniach kolejowych: Lublin – Stalowa Wola Rozwadów, Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew oraz Ocice - Rzeszów.
Krajowy Program Kolejowy w województwie podkarpackim przewiduje na listach podstawowych realizację 12 projektów za prawie 1,5 mld zł. Ponadto lista rezerwowa obejmuje 7 pozycji za ponad 930 mln zł, co łącznie daje 19 projektów o wartości prawie 2,4 mld zł.
Istotne efekty prac - skrócenie czasu przejazdu:
- w relacji Rzeszów – Krosno o ok. 40 min z 2h do ok. 1h 20 min
- w relacji Rzeszów Główny – Przemyśl Główny o ok. 25 min z obecnych 1h 25 min do 1h
- w relacji Lublin – Stalowa Wola – Rzeszów o ok. 20 min (dzięki skróceniu na odcinku Lublin – Stalowa Wola z ok. 1h 50 min do ok. 1h 25 min),
- w relacji Jasło – Nowy Zagórz o ok. 20 min z 1h 35 min do ok. 1h 15 min
- w relacji Kraków – Rzeszów o ok. 15 min z ok. 2h do ok. 1h 45 min
- w relacji Jasło – Krosno o ok. 7 min z 31 min do ok. 24 min
- w relacji Rzeszów Główny – Jasło o ok. 4 min z 1h 24 min do ok. 1h 20 min
- w relacji Boguchwała – Czudec o ok. 4 min z 17 min do ok. 13 min
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48 694 480 239
Projekty na liście podstawowej KPK:
Projekty na liście rezerwowej KPK: