Wygodniejsze perony na Dolnym Śląsku
Pasażerowie w Obornikach Śląskich w miejsce niskich peronów zyskali nowy, wyższy obiekt zapewniający wygodny dostęp do pociągów. Peron o długości 400 metrów umożliwia postój pociągów dalekobieżnych. Wyposażony jest w estetyczne wiaty z siedzeniami i nowe oświetlenie. Oznakowanie zapewnia dobrą orientację przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągów m.in. turystom korzystającym ze szlaków krajobrazowych Obornik Śląskich. Starą kładkę jeszcze w tym roku zastąpi bezpieczne, 40 metrowe przejście pod torami, biegnące od strony dworca na perony i na drugą stronę miasta. Będzie wyposażone w 3 windy. Modernizacja stacji kosztowała 42 mln zł. Dodatkowo wizerunek stacji poprawiła przeprowadzona przez PKP kompleksowa odnowa zabytkowego budynku dworca.
W Skokowej pociągi jadą szybciej, a pasażerowie zyskali znacznie wyższy komfort obsługi. To efekt działań inwestora, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., który o kilkanaście metrów przesunął tory kolejowe. Dzięki temu na stacji powstało podziemne przejście z dworca na perony i drugą stronę miejscowości. Obiekt wyposażony jest w pochylnie dla osób o ograniczonej mobilności. Peron ma już nowe wiaty, oświetlenie i nagłośnienie oraz czytelne oznakowanie.
Dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych jest standardem przy modernizacjach linii realizowanych przez PLK. Tak jest również na wszystkich 21 zmodernizowanych i modernizowanych peronach dolnośląskiego odcinka trasy Wrocław – Poznań. Łącznie z terenem Wrocławia to 12 stacji i przystanków osobowych. Obiekty mają nową, antypoślizgową nawierzchnię z wyraźnie zaznaczonym pasem bezpieczeństwa oraz wypukłe oznakowanie dla osób niedowidzących. Na perony zaplanowano podjazdy lub windy i platformy przyporęczowe.
Połączenie na dolnośląskim odcinku E 59, od Rawicza do Wrocławia zapewnia ponad 20 par pociągów na dobę a czas ich przejazdu czyni transport szynowy konkurencyjnym względem transportu samochodowego.
Stacje i przystanki objęte modernizacją na dolnośląskim odcinku linii E 59: Wrocław Mikołajów, Wrocław Popowice, Wrocław Różanka (nowy), Wrocław Osobowice, Wrocław Świniary, Szewce, Pęgów, Oborniki Śląskie, Osola, Skokowa, Żmigród, Garbce, Korzeńsko.
Kompleksowa przebudowa stacji i przystanków realizowana jest w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego”. Ogólny koszt wynosi ponad 1,3 miliarda złotych, z czego prawie 800 milionów złotych pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie projektu w 2015 r.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
rzecznik prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 694 480 239