Wkrótce ruszą roboty na LCS Gdynia
Lot A - stacje: Modernizacja układów torowych wraz z modernizacją podtorza; odwodnienia i infrastrukturą przytorową na następujących stacjach: stacja Sopot, stacja Gdynia Orłowo, stacja Gdynia Główna, stacja Gdynia Chylonia.Lot B - szlaki: Modernizacja torów wraz z modernizacją podtorza, odwodnienia i infrastrukturą przytorową na następujących szlakach: szlak Gdańsk Oliwa – Sopot, szlak Sopot – Gdynia Orłowo, szlak Gdynia Orłowo – Gdynia Główna, szlak Gdynia Główna – Gdynia Chylonia • modernizacja infrastruktury przytorowej na szlaku: szlak Gdańsk Oliwa – Sopot W szczególności dla lotów A i B przewiduje się: a) modernizację układów torowych na stacjach i szlakach, wraz z modernizacją i wzmocnieniem podtorza oraz budową systemu odwodnienia; b) modernizację nawierzchni istniejącego przejazdu kat. A w Gdyni Chyloni; c) wyposażenie linii E 65 na odcinku od km 8,300 do km 26,830 (obszar LCS Gdynia)w urządzenia srk warstwy podstawowej; d) całkowitą wymianę sieci trakcyjnej; e) roboty w zakresie elektroenergetyki do 1 kV, w tym linie zasilające, oświetlenie, urządzenia elektrycznego ogrzewania rozjazdów; f) modernizację peronów z ich wyposażeniem (wiaty, zejścia, mała architektura, informacja dla podróżnych), na stacjach: Sopot, Gdynia Orłowo, Gdynia Główna, Gdynia Chylonia; g)modernizację obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty kolejowe, przepusty, mury oporowe, przejścia podziemne dla pieszych) na szlakach i stacjach oraz budowę nowych przejść dla pieszych na stacji Gdynia Orłowo i w granicach terenu PKP S.A. na stacji Sopot, jak również w granicach terenu Gminy Miasta Sopot; i) przebudowę i adaptację budynków nastawni na stacjach Sopot, Gdynia Orłowo dla potrzeb nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym; j) budowę urządzeń ochrony akustycznej (ekranów). W wyznaczonym terminie, tj. do 22.07.2010 r. wpłynęło 7 ofert: 1. Oferta nr 1 :
• TRAKCJA POLSKA,
• Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie.
Oferowana cena 461 041 206,55 zł brutto 2. Oferta nr 2:• PTU Polska Sp. z o.o.,
• PORR TECHNOBAU und UMWELT.
Oferowana cena 522 229 774,39 zł brutto 3. Oferta nr 3:• STRABAG Sp. z o.o.,
• STRABAG Rail GmbH,
• TRAKCE- a.s.,
• TRAKCE- TOR Sp. z o.o.,
• P.B.S. „TRANSKOL” Sp. z o.o.,
• TCHAS Polska Sp. z o.o..
Oferowana cena 559 334 469,01 zł brutto 4. Oferta nr 4:• FEROCO S.A.,
• TORPOL Sp. z o.o.,
• Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o.,
• „Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR” Sp. z o.o..
Oferowana cena 453 216 500,32 zł brutto 5. Oferta nr 5:• OHL ŽS, a. s.(Lider konsorcjum),
• Przedsiębiorstwo TOR-KAR-SSON Zbigniew Kargul.
Oferowana cena 537 929 960,69 zł brutto 6. Oferta nr 6:• BUDIMEX S.A.
Oferowana cena 497 459 077,04 zł brutto 7. Oferta nr 7:• Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o.,
• PKP Energetyka S.A.,
• Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o.
Oferowana cena 463 795 541,60 zł brutto Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi: 724 042 286,48 złotych PLN brutto.Informacje dla mediów:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
Oddział w Gdańsku
Ewa Symonowicz-Ginter
e-mail: e.symonowicz-ginter@plk-sa.pl
tel. +48 58 72-192 07
www.pois.gov.pl
„Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”