Powrót

Więcej pociągów dzięki mijance Zgierz Północ na trasie Łódź – Kutno

Zgierz Północ Budowa drugiego peronu i mijanki, pracownicy układają nawierzchnię, 08.04.2021, fot. PLK

Na przystanku Zgierz Północ PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują dodatkowy peron. W kwietniu rozpoczęły się przygotowania terenu do układania nowych torów, które wraz z rozjazdami zapewnią możliwości mijania się pociągów. Budowa mijanki to szansa na lepszą i sprawniejsza komunikacje pasażerską, obsługę większej liczby pociągów aglomeracyjnych i regionalnych na jednotorowym odcinku Zgierz – Ozorków – Łęczyca – Kutno.

Na nowym peronie, po ułożeniu nawierzchni z płyt, montowane będą wiaty i ławki. Peron będzie oświetlony oraz czytelnie oznakowany. Zapewniona będzie obsługa osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Prace torowe obejmują przygotowywanie terenu pod nowe szyny i podkłady. Konieczny jest montaż 4 rozjazdów. Prace przy mijance przewidziano do sierpnia. Roboty wykonywane są z udziałem środków RPO województwa łódzkiego.

Do podróży koleją zachęcą nowe wygodne perony

Na trasie z Łodzi do Kutna prace prowadzone są także na odcinkach: Łódź Kaliska – Zgierz i Ozorków – Łęczyca. To roboty finansowane ze środków budżetowych. Efektem jest m.in. lepszy dostęp do pociągów na stacji Łódź Żabieniec. Podróżni korzystają już z dwóch wyższych peronów dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Remontowane jest przejście podziemne, które będzie wyposażone w windy. Na stacji Zgierz podróżni korzystają z peronu nr 3. Budowane jest nowe przejście podziemne. Sprawne i bezpieczne dojście do pociągu zapewnią windy.

Między Ozorkowem i Łęczycą dostęp do pociągów ułatwią wygodniejsze perony na stacjach Ozorków, Łęczyca oraz przystanku Sierpów. Wszystkie zostaną wyposażone w wiaty, ławki, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego. Dojścia będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano też stojaki rowerowe.

Szybsza kolej z Łodzi do Kutna

Dla lepszych podróży między Łodzią a Kutnem prowadzone są prace na 3 odcinkach: Łódź Kaliska – Zgierz (o wartości ok. 229 mln zł netto, finansowanie ze środków budżetowych), Zgierz – Ozorków (ok. 172,8 mln netto, finansowanie ze środków RPO woj. łódzkiego) i Ozorków – Łęczyca (ok. 129,5 mln zł netto, finansowanie ze środków budżetowych). Prace na trasie Łódź Kaliska – Zgierz – Ozorków – Łęczyca zakończą się w 2022 roku.

Atrakcyjne podróże i przewozy towarów koleją zapewni przebudowa łącznie 55 km torów i sieci trakcyjnej oraz wymiana ponad 70 rozjazdów oraz remont 10 mostów i 7 wiaduktów.

Wzrost poziomu bezpieczeństwa przyniesie modernizacja 27 przejazdów kolejowo-drogowych i montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem. Po modernizacji pociągi pasażerskie przyspieszą z 90 km/h do 120 km/h, a towarowe z 60 km/h do 100 km/h.

Na czas prac na jednotorowej linii Zgierz – Ozorków – Łęczyca w porozumieniu z przewoźnikami wprowadzona jest zastępcza komunikacja autobusowa. Informacje o rozkładzie jazdy są na stronie www.portalpasazera.pl.

Kontakt dla mediów:
Rafał Wilgusiak
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 22 473 30 02