Wiadukt na linii Rail Baltica w Mokrej Wsi zwiększył bezpieczeństwo
Wiadukt w Mokrej Wsi zwiększa bezpieczeństwo na linii kolejowej ważnej w ruchu regionalnym i dalekobieżnym. Zastąpił przejazd kolejowo-drogowy na drodze wojewódzkiej. Kierowcy zyskali przeprawę nad torami. Jest trakt dla pieszych i rowerzystów. Na bezkolizyjne skrzyżowanie nad kolejową trasą z Warszawy do Białegostoku przeznaczono 31,9 mln zł.
– Międzynarodowa linia Rail Baltica to inwestycja kluczowa w skali kraju i Europy. Dziś kolejne bezkolizyjne skrzyżowanie na linii - w Mokrej Wsi, zwiększyło poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Dzięki takim obiektom korzysta kolej i mieszkańcy – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym przez budowę bezkolizyjnych skrzyżowań. Oddany dziś do użytku wiadukt w Mokrej Wsi, to jeden z dwunastu obiektów zrealizowanych bądź realizowanych na Mazowszu z programu wykorzystującego środki unijne. Inwestycje ważne dla kolei ułatwiają również komunikację drogową dla mieszkańców – powiedział Ireneusz Merchel prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” to budowa 12 obiektów. Bezpieczeństwo i sprawną komunikację zapewniają już wykonane dwa wiadukty w Łochowie i po jednym w Toporze oraz Małkini. Piesi i rowerzyści korzystają z przejść pod torami w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie.
Kończy się budowa wiaduktu drogowego w Tłuszczu. W najbliższym czasie kierowcy będą mogli skorzystać z dwustumetrowej bezpiecznej przeprawy nad torami. W ramach wartej 35,1 mln zł inwestycji na odcinku ponad kilometra przebudowywany jest też układ drogowy, co usprawni ruch w mieście. Powstają ronda, ścieżka rowerowa i pochylnie, które ułatwią komunikację.
Wykonawcy kontynuują roboty na budowie tunelu w Zielonce oraz przy przejściu podziemnym w Toporze. W Kobyłce budowane są dwa bezkolizyjne skrzyżowania.
Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość tych inwestycji to 292,8 mln zł netto. Więcej informacji o inwestycji na www.rail-baltica.pl.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji.