W 2 godz. 28 min. z Warszawy do Krakowa
Nowe perony na przystankach w Kamieńczycach, Słomnikach Miasto oraz w Goszczy już zapewniają lepszy standard obsługi podróżnych. Efektem prac jest także remont 5 wiaduktów kolejowych, m.in. w Krakowie nad ul. Opolską, Żmudzką i Nad Strugą.
W bieżącym roku PLK wymieniła 16 km torów między Krakowem Batowicami a Krakowem Głównym, tory na stacji w Kozłowie oraz około 8 km sieci trakcyjnej.
Bezpieczniej na małopolskiej trasie jest również dzięki modernizacji 3 przejazdów kolejowo-drogowych na szlakach Miechów – Słomniki oraz Zastów – Niedźwiedź. Nowoczesne urządzenia i nowa nawierzchnia zapewniają kierowcom bezpieczniejszy przejazd. Pociągi kursują bezpieczniej również dzięki wymianie 12 rozjazdów na stacjach Kozłów i Zastów.
Inwestycje na małopolskim odcinku trasy Warszawa – Kraków, przywróciły pełną sprawność linii. M.in. dzięki temu od nowego rozkładu (14 grudnia) czas przejazdu między Krakowem a Warszawą skraca się do 2 godz. 28 min.
Koszt prac rewitalizacyjnych i modernizacyjnych w br. między Kozłowem a Krakowem, wynosi ok. 70 mln zł.
Kontakt dla mediów:
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
dorota.szalacha@plk-sa.pl
T: + 48 12 393 54 00
T: + 48 694 480 153