Polskie Linie Kolejowe opracowały trasę przejazdu dla pociągu z konstrukcjami wrocławskiego stadionu na EURO 2012. Kolej uznano za najwygodniejszy środek transportu. Przewoźnik DB Schenker Rail Polska S.A. korzystał ze modernizowanej, przystosowanej do przewozu ładunków wielkogabarytowych, trasy E 30 przez Horke, Węgliniec, Legnicę do Wrocławia.
W sobotę 21 sierpnia do Wrocławia przybył pierwszy transport. Ładunek 12 betonowych rygli wykonano w firmie Max Blog w Niemczech. Stanowią elementy konstrukcyjne trybun wrocławskiego stadionu Euro 2012. Ważą ponad 100 ton i maja 36 m długości. Każdy blok wymagał do przewozu trzech platform. Konwój o długości 523 metrów był cały czas obserwowany przez pracowników PLK S.A. Maksymalna prędkość specjalnego pociągu wynosiła 50 km/h. Za tydzień po torach dojada kolejne betonowe rygle.
Mirosław Siemieniec Rzecznik Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Galeria
Informacja o plikach cookie
Ta strona używa plików cookies. Mają one dwie funkcje: zapewniają podstawową funkcjonalność tej witryny oraz pozwalają nam ulepszać nasze treści, zapisując i analizując zanonimizowane dane użytkownika. W dowolnym momencie możesz zmienić swoją zgodę na używanie tych plików. Więcej informacji na temat plików cookie oraz przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce prywatności.