Powrót

Rzeszów Wschodni - nowy przystanek zwiększy dostęp do kolei

Rzeszów Wschodni - budowa ścianki szczelnej, pracuje palownica, fot. Wojciech Gwizdak

W przyszłym roku mieszkańcy zyskają nowy przystanek Rzeszów Wschodni. Podróżni łatwiej skorzystają z pociągów na trasie Rzeszów – Przeworsk. Będzie atrakcyjny dojazd koleją do centrum Rzeszowa oraz miejscowości na trasie do Przeworska.

Na nowym przystanku zaplanowano dwa wyższe perony, które ułatwią wsiadanie do pociągu. Będą wiaty i ławki oraz tablice informacyjne i oznakowanie. Dostępność wszystkich podróżnych, w tym osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się zwiększą 3 windy - przy wyjściach na perony oraz w nowym przejściu podziemnym. Dla osób niedowidzących, istotnym udogodnieniem będzie system ścieżek dotykowych.

Wykonawca rozpoczął roboty. Zabezpieczana jest sieć trakcyjna i demontowany tor. Przygotowywane jest zabezpieczenie czynnego toru. Do prac wykorzystywana jest palownica. Roboty prowadzone głównie nocą, by nie wpływać na przejazdy pociągów. W październiku przewidziano prace, związane z budową przejścia podziemnego pod jednym z torów.

14 nowych przystanków i dodatkowe perony na Podkarpaciu zwiększą dostępność

Na trasie z Rzeszowa do Przeworska i Dębicy lepszy dostęp do kolei - oprócz Rzeszowa Wschodniego zapewnią nowe przystanki Rzeszów Północny Baranówka oraz Rzeszów Dworzysko i Sędziszów Małopolski Wschodni. Na trasie z Rzeszowa do Strzyżowa podróżni zyskają pięć nowych przystanków. W samej stolicy województwa będą dwa: Rzeszów Galeria i Rzeszów Os. Dąbrowskiego. Ponadto, na linii zaplanowano jeszcze trzy nowe: Boguchwała, Lutoryż, Żarnowa. W stronę Kolbuszowej dostępność do kolei zwiększą nowe przystanki Rzeszów Północny, Głogów Małopolski Os. Niwa oraz Kolbuszowa Górna. Perony będą dostępne dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się oraz wyposażone w tablice informacyjne i system oznakowania dotykowego. Zainstalowane zostaną stojaki rowerowe.

PLK wybudują blisko 5 km połączenie Rzeszowa z nową stacją Port Lotniczy Rzeszów. Na trasie będzie nowy przystanek Park technologiczny.

Budowa i modernizacja linii kolejowych oraz infrastruktury przystankowej realizowana jest w ramach projektu „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej” za 299 593 495,93 PLN ( netto ). Współfinansowanie to środki unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dofinansowanie unijne wynosi 209,6 mln zł.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Kontakt dla mediów:
Dorota Szalacha
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 694 480 153