W czerwcu ruszyły prace na stacji Oborniki Śląskie na linii Wrocław – Poznań. Obejmują one m.in. tory, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz perony. Zmienią się przejścia i wiaty, siedzenia, tablice informacyjne, zegary oraz system informacji wizualnej i głosowej.
Perony będą wyższe, a przez to wygodniejsze dla wsiadających i wysiadających pasażerów. W miejsce wyeksploatowanej kładki powstanie bezpieczne, podziemne dojście do pociągów. Wybudowane zostaną nowe wiaty. Stacja będzie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Obecne urządzenia sterowania ruchem kolejowym zostaną zastąpią nowymi – komputerowymi, tak jak na modernizowanej linii E 59. W przyszłości zarządzanie linią Wrocław – Rawicz przejmie lokalne centrum sterowania we Wrocławiu.
Ze względu na szeroki zakres prac i bezpieczeństwo podróżnych, przewidziane są zmiany w organizacji dojść na perony. Kompleksowa modernizacja potrwa 12 miesięcy.
Standard stacji będzie podobny do tego, który już można obserwować na stacji Żmigród. Zobacz fotorelację
Przebudowa stacji Oborniki Śląskie realizowana jest w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego”, który współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Informacje dla prasy: Mirosław Siemieniec PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. e-mail: miroslaw.siemieniec@plk-sa.pl tel.+48 22 473 30 02
Galeria
Informacja o plikach cookie
Ta strona używa plików cookies. Mają one dwie funkcje: zapewniają podstawową funkcjonalność tej witryny oraz pozwalają nam ulepszać nasze treści, zapisując i analizując zanonimizowane dane użytkownika. W dowolnym momencie możesz zmienić swoją zgodę na używanie tych plików. Więcej informacji na temat plików cookie oraz przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce prywatności.