Przygotowania do modernizacji linii Warszawa – Lublin
Prace na trasie Warszawa – Lublin rozpoczną się w 2017 r. Zanim narodowy zarządca infrastruktury przystąpi do realizacji tego zadania przygotuje połączenie Łuków – Lublin, które będzie trasą objazdową, w szczególności dla ruchu towarowego. Takie rozwiązanie zapewni sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych podczas modernizacji.
51 km odcinek Łuków – Parczew to ostatni etap przygotowanej alternatywnej linii obwodowej z Łukowa do Lublina i tym samym tworzenie sprawnego 100 km ciągu przewozowego. Rewitalizacja nieczynnej obecnie trasy umożliwi także wznowienie przewozów pasażerskich z Łukowa do Parczewa, a dalej do Lubartowa i Lublina. Odcinek Lublin – Lubartów od zakończonej w 2013 r. rewitalizacji z RPO zapewnia sprawną obsługę pociągów.
Rozpoczęcie prac na linii Łuków-Parczew planowane jest w 2016 roku, a zakończenie na początku 2017 r. Po modernizacji całego odcinka Łuków- Lublin pociągi pojadą tą trasą z prędkością do 120 km/h.
Linia kolejowa nr 7 łącząca m.in. Warszawę z Lublinem spełnia istotną rolę w obsłudze ruchu krajowego w korytarzu pomiędzy Warszawą, a granicą z Ukrainą i jest także istotnym elementem międzynarodowego korytarza transportowego w osi Morze Czarne – Morze Bałtyckie.
Projekt realizowany w ramach POIiŚ 7.1-73 pn. "Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na odcinku Otwock – Lublin.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 239