Powrót
i lokalnych mieszkańców zostanie również zmodernizowanych 12 przejść dla pieszych. „To największa umowa na modernizację linii kolejowej, jaką zawarły w tym roku Polskie Linie Kolejowe – mówi Paweł Dziwisz, członek zarządu ds. inwestycji. Pozostałe zadania w ramach modernizacji linii Warszawa - Łódź są w przygotowaniu, a przetargi zostaną ogłoszone w ciągu najbliższych miesięcy”. Etap I modernizacji linii na odcinku Skierniewice - Łódź Widzew, liczący 62,8 km został zrealizowany w latach 2006 – 2008, dzięki czemu czas przejazdu z Warszawy do Łodzi uległ skróceniu do 84 minut i przyniósł poprawę oferty dla pasażera, również dzięki zwiększonej liczbie połączeń między dwoma aglomeracjami. Projekt ten otrzymał nagrodę drugiego stopnia w konkursie "Budowa Roku 2008" zorganizowanym przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa przy współudziale Ministerstwa Budownictwa oraz Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego. Etap II modernizacji linii Warszawa Łódź jest prowadzony w podziale na następujące zadania:
Rzecznik Prasowy
Centrum Realizacji Inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl
tel. +48 22 47 321 47 „Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”
Prawie miliard złotych na modernizację linii kolejowej Warszawa - Łódź
26 maja 2010 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły umowę na modernizację linii Warszawa - Łódź na odcinku od Warszawy Zachodniej do Skierniewic (Miedniewic). Kontrakt o wartości 870 000 000 zł netto (1 061 400 000 zł brutto) zrealizuje konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury sp. z o.o., PKP Energetyka S.A. oraz Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o Zakres modernizacji linii Warszawa - Łódź na odcinku Warszawa Zachodnia - Skierniewice (Miedniewice) w ramach etapu II, obejmuje około 58 km linii kolejowej i przewiduje opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych, ziemnych, torowych, odwodnieniowych, wyposażenie w urządzenia automatyki, wymianę sieci trakcyjnej, a także modernizację obiektów inżynieryjnych oraz peronów i przejazdów. Przeprowadzona zmiana szerokości międzytorza torów szlakowych i przebudowa układów torowych na stacjach i posterunkach ruchu pozwolą na wyeliminowanie ograniczeń prędkości jazdy pociągów. W ramach projektu zlikwidowanych będzie 5 przejazdów kolejowych, a 13 zostanie poddanych modernizacji. Umożliwi to osiągnięcie maksymalnej prędkości pociągów do 160 km/h. Prosty przebieg linii Warszawa - Łódź na odcinku Warszawa - Skierniewice stwarza również techniczną możliwość późniejszego dostosowania jej do wyższych prędkości. Ponadto zostaną przebudowane bądź wyremontowane istniejące mosty, a istniejące perony wyspowe m.in. na przystankach osobowych: Jaktorów, Międzyborów, Sucha Żyrardowska, Jesionka będą zastąpione peronami jedno krawędziowymi, naprzemianległymi. Stacja Radziwiłłów zostanie przebudowana na przystanek osobowy z jednoczesną zabudową przejścia trapezowego i budową peronów naprzemianległych. Modernizacji zostaną poddane również perony na stacjach: Grodzisk Mazowiecki i Żyrardów. Dla wygody i bezpieczeństwa pasażerów
i lokalnych mieszkańców zostanie również zmodernizowanych 12 przejść dla pieszych. „To największa umowa na modernizację linii kolejowej, jaką zawarły w tym roku Polskie Linie Kolejowe – mówi Paweł Dziwisz, członek zarządu ds. inwestycji. Pozostałe zadania w ramach modernizacji linii Warszawa - Łódź są w przygotowaniu, a przetargi zostaną ogłoszone w ciągu najbliższych miesięcy”. Etap I modernizacji linii na odcinku Skierniewice - Łódź Widzew, liczący 62,8 km został zrealizowany w latach 2006 – 2008, dzięki czemu czas przejazdu z Warszawy do Łodzi uległ skróceniu do 84 minut i przyniósł poprawę oferty dla pasażera, również dzięki zwiększonej liczbie połączeń między dwoma aglomeracjami. Projekt ten otrzymał nagrodę drugiego stopnia w konkursie "Budowa Roku 2008" zorganizowanym przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa przy współudziale Ministerstwa Budownictwa oraz Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego. Etap II modernizacji linii Warszawa Łódź jest prowadzony w podziale na następujące zadania:
- Lot A modernizacja odcinka Warszawa Zachodnia – Skierniewice (Miedniewice),
- Lot B modernizacja odcinka Łódź Fabryczna – Łódź Widzew, łącznie ze stacjami Łódź Fabryczna i Łódź Widzew,
- LOT C pozostałe roboty: Lokalne Centrum Sterowania w Skierniewicach oraz wiadukt drogowy w ciągu drogi krajowej nr 72 w miejscowości Rogów.
- zobacz prezentację
Rzecznik Prasowy
Centrum Realizacji Inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl
tel. +48 22 47 321 47 „Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”
www.pois.gov.pl