W dniu 28 maja 2007 r. o godz. 12.00 w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Warszawie, przy ul. Targowej 74, została podpisana umowa nr 2001/PL/16/P/PT/015-09 na wykonanie robót współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach programu ISPA/FS nr 2001/PL/16/P/PT/015 „POPRAWA STANU INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ W POLSCE”.
Projekt ma na celu przywrócenie sprawności technicznej zużytych i wyeksploatowanych elementów infrastruktury na wybranych liniach kolejowych. Oznacza to realizację robót w standardach technicznych i jakościowych wynikających z kategorii poszczególnych linii kolejowych i obowiązujących na nich prędkości rozkładowych. W latach 2004 – 2006 podpisano 13 kontraktów celem realizacji projektu. Łączna wartość dotychczas podpisanych kontraktów wynosi – 97 874 095,69 EUR. W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę podpisali:
członek Zarządu Pani Teresa Zwiernik,
członek Zarządu Pani Agnieszka Safuta-Pawlak.
natomiast ze strony Wykonawcy:
prezes Zarządu Pan Dariusz Zetkowski,
członek Zarządu Pan Włodzimierz Krysiński z Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Sp.z o.o.
reprezentanci „Konsorcjum ZNI Stargard – ZRK DOM – ZNI Warszawa ”. W skład konsorcjum Wykonawcy wchodzą następujące firmy:
Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Kolejowej Sp. z o.o. w Warszawie – Zakład Napraw Infrastruktury w Stargardzie Szczecińskim
Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Kolejowej Sp. z o.o. w Warszawie – Zakład Napraw Infrastruktury w Warszawie
Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o.
Zakres podpisywanej umowy:
wymiana nawierzchni torowej wraz z robotami towarzyszącymi na linii 271 (Wrocław Główny - Poznań) i 273 (Wrocław Główny - Szczecin) na łącznej długości 83.291 km.
Wartość umowy:
brutto-52 772 974,84 EUR, netto-43 256 536,75 EUR w tym:
środki UE - 32 442 402,56 EUR - 75% budżet -10 814 134,19 EUR - 25%Zakończenie zadania nastąpi w I kw. 2009 r. Efektem wykonania przedmiotowych robót będzie:
zwiększenie bezpieczeństwa ruchu pociągów,
zwiększenie punktualności i niezawodności przewozów pasażerskich i towarowych(likwidacja 26 ograniczeń prędkości),
skrócenie czasu przejazdu pociągów o 66 min,
poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych,
poprawa stanu środowiska poprzez zmniejszenie emisji hałasu, drgań,
uregulowanie stosunków wodnych dzięki systemom odwodnienia.
Na temat podpisanej umowy została przygotowana informacja prasowa oraz prezentacja
Galeria
Informacja o plikach cookie
Ta strona używa plików cookies. Mają one dwie funkcje: zapewniają podstawową funkcjonalność tej witryny oraz pozwalają nam ulepszać nasze treści, zapisując i analizując zanonimizowane dane użytkownika. W dowolnym momencie możesz zmienić swoją zgodę na używanie tych plików. Więcej informacji na temat plików cookie oraz przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce prywatności.