Po nowych torach do Przemyśla
Planowane prace obejmą między innymi:- montaż samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na przejeździe na szlaku Rogóżno – Przeworsk,
- roboty budowlane na szlaku Łańcut – Rogóżno, w tym remont peronów na przystankach Głuchów i Kosina wraz z wymianą oświetlenia i instalacją wiat, remont 10 obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów)
- roboty budowlane na stacji Strażów, w tym kompleksową wymianę nawierzchni, przebudowę peronu, remont 2 obiektów inżynieryjnych oraz kładki dla pieszych, budowę oświetlenia i poprawę bezpieczeństwa na 2 przejazdach kolejowych
- roboty budowlane na stacji Łańcut, w tym: wymianę nawierzchni, przebudowę peronu (wraz z oświetleniem) i sieci trakcyjnej, odwodnienie układu torowego oraz peronu i dojść do peronu, modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym, remont 2 przepustów.
Zakres planowanych prac, jest kontynuacją rozpoczętej w 2010 r. rewitalizacji linii kolejowej E30, na odcinku Rzeszów – Przemyśl. Inwestycja ma na celu przywrócenie na linii prędkości konstrukcyjnej 120 km/godz oraz skrócenie czasu jazdy pociągów. Rewitalizowana trasa Rzeszów – Przemyśl będzie stanowiła uzupełnienie modernizowanej trasy Kraków – Rzeszów. Czas przejazdu najszybszym pociągiem z Krakowa do Rzeszowa po zakończeniu prac wyniesie ok. 1 godziny i 20 minut, natomiast przejazd z Krakowa do Przemyśla nie przekroczy 2 godzin.
Otwarcie ofert przetargowych planowane jest 21 marca 2013. Inwestycja będzie realizowana ze środków budżetowych.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Dorota Szalacha
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
Oddział Południowy
tel. +48 12 393 54 00
e-mail: d.szalacha@plk-sa.pl
rzecznik prasowy:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
Maciej Dutkiewicz
tel. +48 22 47 321 47
e-mail: m.dutkiewicz@plk-sa.pl