PLK remontuje kolejowy most zwodzony na Regalicy w Szczecinie
Ruszył remont jedynego w Polsce zwodzonego mostu na rzece Regalica w Szczecinie Podjuchach, przez który przejeżdża codziennie ok. 50 pociągów. Wyremontowane zostanie zwodzone przęsło i mechanizm jego obsługi. Prace obejmą też system sterowania. Ponadto odnowiony zostanie rezerwowy system zasilania elektrycznego, który podniesie niezawodność funkcjonowania przęsła. Będzie ono czynne nie tylko w wyznaczonych godzinach, jak dotychczas, lecz całą dobę. Prace przewidziano do końca lipca br.
Przygotowany rozkład jazdy na czas remontu
Na czas remontu, pociągi zatrzymujące się na stacji Szczecin Podjuchy oraz jadące ze Szczecina Głównego w kierunku m.in. stacji Gryfino, Chojna, Kostrzyn pojadą drogą okrężną przez Szczecin Dąbie. Czas przejazdu wydłuży się o około 20 min. Zmiany zostały ujęte w obowiązującym rozkładzie jazdy pociągów. Pasażerowie na bieżąco są informowani o zmianach m.in. na stacjach i w pociągach.
Remont mostu wymaga również ograniczenia żeglugi, jednak na czas regat od 10 do 17 czerwca ruch będzie przywrócony. W pozostałym okresie, kursowanie statków będzie możliwe wg ustalonego harmonogramu.
Most na Regalicy
Składa się z pięciu przęseł. Jedno z nich jest przęsłem zwodzonym (podnoszonym). Całkowita długość mostu to 261,80 m. Przęsło zwodzone ma długość 17,35 m, szerokość 5 m i waży 163 ton. Jest podnoszone lub opuszczane w czasie od 120 do 240 sekund. W ciągu doby przęsło zwodzone jest podnoszone i opuszczane średnio 10 – 16 razy dla przepuszczania jednostek żeglugi śródlądowej.
Kontakt dla mediów:
Zbigniew Wolny
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
zbigniew.wolny@plk-sa.pl
T: +48 61 633 14 49
T: +48 600 084 749