Powrót

PLK przywraca ruch na ważnej śląskiej linii

Efektem inwestycji Polskich Linii Kolejowych będzie przywrócenie ruchu na linii 149 między Knurowem a Leszczynami. Linia ta ma bardzo ważne znaczenie w transporcie towarowym. Stanowi podstawową trasę przewozu węgla z kopalń Rybnickiego Okręgu Węglowego. 

Z Gliwic do Rybnika przejazd skróci się o ponad 2 godziny. Dzięki rewitalizacji odcinka, pociągi będą mogły jechać krótszą o 50 km trasą zamiast dotychczasowej przez Kuźnię Raciborską i Rudzieniec Gliwicki. Usprawni to połączenie Śląska z portami w Świnoujściu, Szczecinie i Gdyni.

30 kwietnia Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z firmą Skanska na przebudowę linii numer 149. Rewitalizacja nieczynnego od 2008 roku, ponad 6 kilometrowego odcinka, obejmuje wymianę toru, 4 rozjazdów, przebudowę sieci trakcyjnej oraz remont 4 przepustów i wiaduktu. Na odnowionym odcinku pociągi będą mogły jeździć z prędkością 70 km/h. 

Koszt inwestycji wynosi prawie 25 milionów złotych. Prace rozpoczną się jeszcze w maju i potrwają do końca roku. 

Jeszcze w tym roku PLK zrewitalizują dwie linie towarowe na Śląsku. Trwają procesy przetargowe na rewitalizację linii nr 200 i nr 141. Pomiędzy Gliwicami a Gliwicami Sośnica PLK zamierza wymienić 13 rozjazdów i sieć trakcyjną na prawie 12 kilometrowym odcinku.

Na ten cel zapewniono 34 miliony złotych. Na linii Panewniki – Radoszowy między stacjami Katowice Ligota i Zabrze Makoszowy zostanie przebudowany 3 kilometrowy odcinek toru, przejazd kolejowy i dwa rozjazdy. Zarządca infrastruktury planuje na ten cel wydać ponad 10 milionów złotych.  



Kontakt dla mediów:
Jacek Karniewski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 192