PLK przygotowana do upałów
Zarządca infrastruktury współpracuje z przewoźnikami dbając, by informacja o ruchu pociągów trafiała do nich na bieżąco. Zarządzono dodatkowe kontrole linii oraz wzmocniono posterunki diagnostyczne, a w newralgicznych miejscach rozlokowano pociągi sieciowe. W pogotowiu czeka 176 zespołów szybkiego reagowania. Do działań mogą być włączone dodatkowe lokomotywy spalinowe.
W razie ewentualnych utrudnień w ruchu pociągów podróżni otrzymają pełną i aktualną informację. Informacje o ruchu pociągów można sprawdzać na stronach internetowych: rozklad-pkp.pl, intercity.pl, profilu przewoźnika na Facebooku (PKP Intercity. Pociąg do podróży) oraz dzwoniąc pod numer infolinii 19 757. Ponadto pasażerowie mogą korzystać z aplikacji IC Mobile Navigator oraz mapy połączeń Polskich Linii Kolejowych, dostępnej na stronie plk-sa.pl (http://rozklad.plk-sa.pl/WyszukiwaniePolaczen). Pomocą służą także drużyny konduktorskie.
Grupa PKP przygotowana do upałów
W związku z panującymi w Polsce upałami spółki Grupy PKP podjęły działania w celu zapewnienia pasażerom możliwie największego komfortu podróży i oczekiwania na pociąg. W przypadku opóźnień pociągów PKP Intercity (powyżej 30 minut), na 40 dworcach, pasażerowie otrzymają napoje i poczęstunki. W razie awarii klimatyzacji w którymś z wagonów, podróżnym, w miarę możliwości, zostaną zaoferowane miejsca w klimatyzowanych częściach pociągu. Gdyby takich miejsc zabrakło, pasażerowie niezwłocznie otrzymają napoje. Napoje będą wydawane pasażerom także w razie ewentualnych opóźnień pociągów.
Na 8 największych dworcach (Gdynia Główna, Gdańsk Główny, Kraków Główny, Katowice, Poznań Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Wrocław Główny) napoje otrzymają także grupy młodzieży, osoby z małymi dziećmi, osoby starsze, które dłuższy czas oczekują na dworcach na pociągi.
Na 23 dworcach działa klimatyzacja lub kurtyny powietrzne z funkcją chłodzenia. W wielu obiektach pasażerowie mogą także odpocząć w klimatyzowanych lokalach komercyjnych, np. kawiarniach. Na największych dworcach pomocą podróżnym służą pracownicy centrów obsługi klienta PKP Intercity oraz pracownicy biur dworca. Pracownicy dworców będą niezwłocznie reagować w sytuacjach, gdy któryś z podróżnych źle się poczuje lub zasłabnie. Załogi pociągów PKP Intercity zostały przeszkolone z zasad udzielania pierwszej pomocy.
Przez całą dobę w Grupie PKP działa Centrum Wsparcia Klienta – jednostka dedykowana organizowaniu pomocy podróżnym w razie utrudnień w ruchu pociągów.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Rzecznik prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 662 114 900