PLK budują komfortową stację Kłodzko Miasto
Na Kłodzku Mieście utrzymany jest ruch pociągów. Podróżni korzystają z jednego peronu. Obok toczą się prace przy rozbudowie przejścia pod torami. Zaplanowano w nim windę na nowy peron.
Widać efekty odnawiania przyległego wiaduktu kolejowego nad ul. Kościuszki. Konstrukcje są gruntownie wyczyszczone i zabezpieczone. Wykonawca zdemontował już na stacji ok. 2 km toru i kilkaset metrów sieci trakcyjnej.
Po przebudowanie obecny przystanek będzie stacją z dwoma peronami. Obiekty będą dobrze oświetlone, wyposażone w nowe wiaty i system nagłośnienia. Podróżni oprócz schodów do dyspozycji będą mieli windy. Na peron nr 1 będzie również prowadziła pochylnia od ul. Kościuszki.
Nowe tory zwiększą możliwości podróży
Na przystanku Kłodzko Miasto rozbudowany będzie układ torów. Takie rozwiązanie pozwoli na usprawnienie przejazdu pociągów w kierunku: Kudowy, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha. Przystanek Kłodzko Miasto w 2021 roku będzie działał jako stacja, na której pociągi będą mogły kończyć i rozpoczynać bieg.
Do dwóch istniejących torów zostaną dobudowane i zelektryfikowane dwa nowe. Sprawną obsługę pociągów zapewni 9 rozjazdów, wyposażonych w elektryczne ogrzewanie, które gwarantuje dobrą pracę urządzeń w warunkach zimowych.
Nadzór nad stacją będzie pełniła obsługa nowej nastawni. Kolejarze wyposażą obiekt w nowoczesne urządzenia sterowania i zabezpieczenia ruchu.
Umowa na przebudowę Kłodzka Miasta została podpisana 11 czerwca 2018 r. Po fazie prac projektowych, pod koniec 2018 r. wykonawca przystąpił do robót budowlanych.
Wartość zadania wynosi 59 778 672.26 zł (netto). Inwestycja jest realizowana ze środków budżetowych. Wykonawcą jest firma Infra SILESIA S.A. z Rybnika.
Rośnie liczba komfortowych stacji na Dolnym Śląsku
Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., prowadzone z Krajowego Programu Kolejowego, na dolnośląskich stacjach warte są ok. 300 mln zł. Są nowe perony, wiaty, windy. Prace obejmują m.in. Kłodzko, Wałbrzych Szczawienko, Świebodzice, Lubin, Legnicę, Jaworzynę Śląską.
Zmodernizowane stacje i przystanki zapewnią lepszą informacje i dogodniejszy dostęp do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Na stacji Kłodzko Główne podróżni już korzystają z przebudowanych peronów. Są nowe ławki, wiaty, lepsze oznakowanie. Wymieniony został system nagłośnienia Pomiędzy peronami nr 1 i 3 jest bezpieczne, monitorowane przejście dla pieszych oraz odnowiona kładka.
W ramach projektów RPO woj. dolnośląskiego do 2020 r. zostaną odnowione lub przebudowane stacje i przystanki na liniach: z Wrocławia przez Sobótkę i Świdnicę do Jedliny Zdr. oraz na trasie z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza Miłoszyc. We wrocławskiej aglomeracji zostaną wybudowane nowe przystanki: Mokronos Góry i Iwiny. Przebudowany zostanie wrocławski przystanek na Muchoborze. Do końca 2019 r. przewidywana jest budowa nowego przystanku Wrocław Szczepin, położonego pomiędzy stacją Wrocław Nadodrze i przystankiem Wrocław Mikołajów.
W Jeleniej Górze realizowana jest budowa dwóch nowych przystanków (w rejonie Al. Jana Pawła II i ul. Spółdzielczej) oraz przebudowę przystanku Jelenia Góra Cieplice i stacji Jelenia Góra Sobieszów. Przykładem nowoczesnej, dostępnej dla wszystkich stacji jest zmodernizowana Jelenia Góra.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 239