Powrót
• Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o. na kwotę 363 381932,00 PLN netto; 443 325 957,04 PLN brutto 2. Oferta nr 2: • OHL ŽS, a.s. (lider), Republika Czeska
• Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A.
• Swietelsky Baugesellschaft m.b.H, Linz/Austria
• ZUE S.A., Kraków na kwotę 394 571 834,94 PLN netto; 481 377 638,63 PLN brutto 3. Oferta nr 3: • FEROCO S.A (lider), Poznań
• Torpol Sp. z o.o., Poznań
• Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o.
• „Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR” Sp. z o.o., Zawiercie na kwotę 392 227 927,79 PLN netto; 478 518 071,90 PLN brutto 4. Oferta nr 4: • FCC CONSTRUCCION, S.A., Barcelona na kwotę 391 518 747,71 PLN netto; 477 652 872,21 PLN brutto 5. Oferta nr 5: • STRABAG Sp. z. o.o. (lider), Pruszków
• STRABAG Rail GmbH, Niemcy
• TRAKCE a. s, Republika Czeska
• TRAKCE –TOR Sp. z o.o., Cieszyn
• P.B.S. „TRANSKOL” Sp. z o.o., Kielce na kwotę 405 381 858,00 PLN netto; 494 565 866,76 PLN brutto 6. Oferta nr 6: • Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. (lider), Warszawa
• PKP Energetyka S.A., Warszawa
• Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o. w Gdańsku na kwotę 295 650 000,00 PLN netto; 360 693 000,00 PLN brutto Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie ofert pod kątem zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę netto 600 776 000, 00 PLN (brutto 732 946 720,00 PLN). Termin realizacji zamówienia wynosi 40 miesięcy od dnia podpisania umowy. Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków Przetarg nr 3” obejmuje modernizację linii E 30 na odcinku:. Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy, linia nr 133, liczącym 20,5 km. Linia nr 133 przeznaczona jest dla ruchu pociągów pasażerskich (o długości 400 m) z prędkością 160 km/h oraz prowadzenia pociągów towarowych (o długości 750 m, 120 osi i ciężarze 3200 t) z prędkością 120 km/h. Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót polegających na przebudowie infrastruktury kolejowej w zakresie: • układu torowego i odwodnienia torów;
• obiektów inżynieryjnych;
• obiektów kubaturowych, peronów, małej architektury i sieci sanitarnych;
• skrzyżowań z drogami w poziomie szyn i dróg dojazdowych;
• sieci trakcyjnej;
• sieci i urządzeń elektroenergetyki nietrakcyjnej;
• urządzeń sterowania ruchem;
• sieci i urządzeń teletechnicznych;
• budowy obiektów służących ochronie środowiska;
• zabudowy urządzeń do odstraszania zwierząt;
• budowy ekranów akustycznych. Celem modernizacji jest dostosowanie korytarza E 30 do warunków technicznych wynikających z umów AGC i AGTC dla korytarzy transportowych. Modernizacja linii kolejowej pomiędzy Zabrzem, a Krakowem. Projekt ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym SRK: "Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej", trzecim celem horyzontalnym NSRO: "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski" oraz celem głównym POIiŚ: "Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej". Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej. Realizacja projektu wpłynie na osiągnięcie wskaźników POIiŚ, a także SRK i NSRO w zakresie długości zmodernizowanych odcinków linii kolejowych. Przewidywany okres realizacji projektu: 2010-2015. Projekt "Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków" znajduje się na liście podstawowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko pod pozycją 7.1-11.1.
Otwarcie ofert w przetargu na linii E30
1. Oferta nr 1 : • Trakcja Polska S.A (lider), Warszawa• Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o. na kwotę 363 381932,00 PLN netto; 443 325 957,04 PLN brutto 2. Oferta nr 2: • OHL ŽS, a.s. (lider), Republika Czeska
• Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A.
• Swietelsky Baugesellschaft m.b.H, Linz/Austria
• ZUE S.A., Kraków na kwotę 394 571 834,94 PLN netto; 481 377 638,63 PLN brutto 3. Oferta nr 3: • FEROCO S.A (lider), Poznań
• Torpol Sp. z o.o., Poznań
• Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o.
• „Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR” Sp. z o.o., Zawiercie na kwotę 392 227 927,79 PLN netto; 478 518 071,90 PLN brutto 4. Oferta nr 4: • FCC CONSTRUCCION, S.A., Barcelona na kwotę 391 518 747,71 PLN netto; 477 652 872,21 PLN brutto 5. Oferta nr 5: • STRABAG Sp. z. o.o. (lider), Pruszków
• STRABAG Rail GmbH, Niemcy
• TRAKCE a. s, Republika Czeska
• TRAKCE –TOR Sp. z o.o., Cieszyn
• P.B.S. „TRANSKOL” Sp. z o.o., Kielce na kwotę 405 381 858,00 PLN netto; 494 565 866,76 PLN brutto 6. Oferta nr 6: • Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. (lider), Warszawa
• PKP Energetyka S.A., Warszawa
• Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o. w Gdańsku na kwotę 295 650 000,00 PLN netto; 360 693 000,00 PLN brutto Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie ofert pod kątem zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę netto 600 776 000, 00 PLN (brutto 732 946 720,00 PLN). Termin realizacji zamówienia wynosi 40 miesięcy od dnia podpisania umowy. Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków Przetarg nr 3” obejmuje modernizację linii E 30 na odcinku:. Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy, linia nr 133, liczącym 20,5 km. Linia nr 133 przeznaczona jest dla ruchu pociągów pasażerskich (o długości 400 m) z prędkością 160 km/h oraz prowadzenia pociągów towarowych (o długości 750 m, 120 osi i ciężarze 3200 t) z prędkością 120 km/h. Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót polegających na przebudowie infrastruktury kolejowej w zakresie: • układu torowego i odwodnienia torów;
• obiektów inżynieryjnych;
• obiektów kubaturowych, peronów, małej architektury i sieci sanitarnych;
• skrzyżowań z drogami w poziomie szyn i dróg dojazdowych;
• sieci trakcyjnej;
• sieci i urządzeń elektroenergetyki nietrakcyjnej;
• urządzeń sterowania ruchem;
• sieci i urządzeń teletechnicznych;
• budowy obiektów służących ochronie środowiska;
• zabudowy urządzeń do odstraszania zwierząt;
• budowy ekranów akustycznych. Celem modernizacji jest dostosowanie korytarza E 30 do warunków technicznych wynikających z umów AGC i AGTC dla korytarzy transportowych. Modernizacja linii kolejowej pomiędzy Zabrzem, a Krakowem. Projekt ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym SRK: "Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej", trzecim celem horyzontalnym NSRO: "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski" oraz celem głównym POIiŚ: "Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej". Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej. Realizacja projektu wpłynie na osiągnięcie wskaźników POIiŚ, a także SRK i NSRO w zakresie długości zmodernizowanych odcinków linii kolejowych. Przewidywany okres realizacji projektu: 2010-2015. Projekt "Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków" znajduje się na liście podstawowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko pod pozycją 7.1-11.1.
Informacje dla mediów
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
tel.22/4732147, e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl
www.pois.gov.pl
„Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach „Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”.