Osiem ofert na LCS Malbork
Oferty złożyli:
1. Konsorcjum firm :
- LEONHARD WEISS GmbH & CO. KG, Oddział w Polsce, Wrocław;
- Przedsiębiorstwo Budowlano Specjalistyczne TRANSKOL Sp. z o.o., Kielce;
- Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM Sp. z o.o., Wrocław.
Zaoferowana cena: 1 088 790 092,21 PLN
2. Konsorcjum firm:
- Budimex SA, Warszawa;
- Tchas Polska Sp. z o.o.,
- Eiffage Budownictwo Mitex S.A.
Zaoferowana cena: 1 002 332 561,83 PLN
3. Konsorcjum firm:
- STRABAG Sp. z o.o., Pruszków;
- STRABAG Rail GmbH (Niemcy);
- HERMANN KIRCHNER POLSKA Sp. z o.o.;
- VIAMONT DSP a.s., (Czeschy);
- TRAKCE a.s., (Czechy);
- TRAKCE-TOR Sp. z o.o., Cieszyn.
Zaoferowana cena: 1 038 719 468,29 PLN
4. Konsorcjum firm:
- OHL ZS a.s., (Czechy);
- Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie;
- ZUE S.A, Kraków.
Zaoferowana cena: 1 106 292 046,61 PLN
5. Konsorcjum firm:
- Trakcja Polska S.A., Warszawa;
- PKP Energetyka S.A., Warszawa;
- Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., Warszawa;
- „Mosty Łódź” S.A., Łódź;
- „INTOP” Sp. z o.o., Warszawa;
- Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o., Gdańsk.
Zaoferowana cena: 1 060 050 986,50 PLN
6. Konsorcjum firm:
- Mostostal Warszawa S.A.;
- Acciona Infraestructuras S.A., (Hiszpania);
- TOR-KAR-SSON Sp. z o.o., Warszawa.
Zaoferowana cena: 1 042 209 632,91 PLN
7. Konsorcjum firm:
- FEROCO S.A., Poznań;
- TORPOL Sp. z o.o., Poznań;
- Zakład Robót Komunalnych-DOM w Poznaniu;
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., Zawiercie.
Zaoferowana cena: 1 061 515 235,66 PLN
8. Konsorcjum firm:
- FCC CONSTRUCCION S.A., (Hiszpania);
- Katowickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego Budus S.A., Katowice;
- Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej Sp. z o.o., Kraków.
Zaoferowana cena: 876 459 471,99 PLN
Kwota jaka została przeznaczona na sfinansowanie zamówienia wynosi: 1 338 423 692,00 PLN.
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót budowlanych modernizacji linii nr 9 na odcinku objętym obszarem Lokalnego Centrum Sterowania z siedzibą w Malborku, liczącym ponad 50 km, obejmującym 2 odcinki:
- odcinek nr 1 - realizacja robót budowlanych w obszarze LCS Malbork: granica LCS do stacji Malbork.
- odcinek nr 2 - realizacja robót budowlanych w obszarze LCS Malbork: stacja Malbork do granicy LCS.
Na obu odcinkach zostanie wykonana modernizacja układów torowych wraz z modernizacją podtorza, odwodnienia i infrastrukturą przytorową na stacjach i szlakach oraz wybudowane zostaną nowe skrzyżowania dwupoziomowe.
Umowy na roboty będą obejmować:
- układy torowe stacji i szlaków,
- nawierzchnię torową z poprawą geometrii toru;
- podtorze;
- odwodnienie stacyjne,
- liniowe przejazdowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym warstwy podstawowej;
- urządzenia i sieci teletechniczne wraz z informacją podróżnych;
- sieć trakcyjną z elementami zasilania 3kV;
- likwidację przejazdów kolejowych wraz z budową dróg objazdowych,
- nowych wiaduktów lub przejść podziemnych;
- modernizację istniejących obiektów inżynierskich;
- obiekty kubaturowe utrzymania ruchu,
- perony i małą architekturę;
- obiekty ochrony środowiska;
- usunięcie przeszkód pozostałych elementów infrastruktury nie kolejowej i instalacji przemysłowych i sanitarnych.
Modernizacja Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym Malbork to kolejny etap przebudowy ponad 350-kilometrowej linii kolejowe E-65, łączącej Warszawę z Gdańskiem. Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii do nowych standardów oraz wymogów umów międzynarodowych AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego).
Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Informacje dla mediów:
Robert Kuczyński
Centrum Realizacji Inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl
tel. +48 22 47 321 47
www.pois.gov.pl