Modernizacja trasy kolejowej Czempiń - Poznań
W ramach projektu przeprowadzona zostanie kompleksowa modernizacja nawierzchni torowej oraz sieci trakcyjnej. Modernizacji zostanie poddany odcinek torów, między Czempiniem a Poznaniem, liczący 32 km. Wykonanie zaplanowanych prac pozwoli na skrócenie czasu jazdy pociągów na całej trasie Poznań – Wrocław do około 1 godziny i 40 minut. Pociągi będą kursowały z prędkością 160 km/h.
Modernizacji poddane zostaną stacje w Czempiniu, Luboniu oraz Mosinie, a także przystanki osobowe Iłowiec, Drużyna Poznańska, Puszczykówko, Puszczykowo i Poznań Dębiec – zainstalowane zostanie oświetlenie, wiaty, ławki dla podróżnych oraz wybudowane zostaną nowe, wyższe perony o wysokości 76 cm.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pomyślały również o osobach niepełnosprawnych. Na peronach zamontowane zostaną specjalne pochylnie oraz windy, które w znacznym stopniu ułatwią korzystanie z komunikacji kolejowej także osobom starszym, czy rodzicom podróżującym z dziećmi w wózkach. Ponadto modernizacja trasy będzie korzystna dla środowiska naturalnego – zmniejszy się oddziaływanie ruchu kolejowego na otoczenie dzięki zastosowaniu ekranów akustycznych, budowie przejść dla zwierząt, urządzeń podczyszczających wody opadowe. Przebudowa linii kolejowej na tym odcinku będzie kosztowała ok. 940 milionów złotych.
Umowa na przebudowę podpisana została w stolicy województwa wielkopolskiego pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a konsorcjum firm: FCC Construcción S.A., AZVI S.A.,
Pełna nazwa projektu:
POIiŚ 7.1-5.1 „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap III, odcinek Czempiń – Poznań”.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Informacje dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
tel. 22 47 336 40
e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl