Łatwiejszy i sprawniejszy transport towarów koleją do Portu Gdańskiego
Po nowym moście i po 12-kilometrowym zmodernizowanym odcinku linii 21 stycznia pojechały pierwsze pociągi. Nowa przeprawa o długości 122 metrów i wadze 2 tysięcy ton umożliwia jazdę z prędkością 100 km/h - po starym moście mogły one jeździć 20 km/h. Konstrukcja została osadzona wyżej od poprzedniej oraz bez filarów. To usprawnia żeglugę w tej części Martwej Wisły. Pod mostem mogą przepływać większe jednostki z większą ilością ładunku. Jak podkreślają operatorzy portu, wysokość przeprawy umożliwi transport nie jednej, jak dotychczas, ale nawet trzech warstw kontenerów osadzonych na barce. Obiekt zostanie też specjalnie podświetlony.
Modernizacja mostu i linii kolejowej z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny w ramach projektu poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk (most i dwutorowa linia kolejowa) za kwotę 370 milionów zł jest uzupełnieniem planów inwestycyjnych Portu Gdańsk, zakładających rozwój baz przeładunkowych, terminali kontenerowych i powstania nowoczesnego centrum dystrybucyjno-logistycznego.
Zakończenie prac na linii 226 z Pruszcza Gdańskiego do Portu Gdańskiego sześciokrotnie zwiększy przepustowość trasy i umożliwi wjazd na nią cięższych składów.
Koszt budowy mostu to około 35 milionów złotych.
"Projekt poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk (most + dwutorowa linia kolejowa)"- FAZA II współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 668-679-414