Powrót

Kolej w nowych czasach!

Wielu podróżnych było wczoraj zaskoczonych, że ze stolicy nad morze można dotrzeć już w niecałe trzy godziny. Bezkonkurencyjna jest podróż do Wrocławia, która trwa niewiele ponad 3,5 godziny. Do Krakowa i do Katowic natomiast po raz pierwszy w historii rejsowe pociągi pojechały 200 km/h. 

Pociągi Pendolino pokonały dotychczas ponad 10 tysięcy kilometrów. Pasażerowie kupili już ok. 61 tys. biletów na przejazdy EIP. Dziś PKP Intercity oferuje podróżnym 23 połączenia pociągami Express Intercity Premium. 

Przypominamy, że trwa konkurs #cześćpendolino. Więcej szczegółów na fanpage’u PKP Intercity - Pociąg do podróży.

Pendolino połączyły największe polskie miasta, oferując atrakcyjne czasy przejazdu oraz wyższy komfort podróży. To realna konkurencja dla samochodów, autobusów i samolotów. Pociągi Express InterCity Premium kursują między Trójmiastem, Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Ale nie tylko mieszkańcy największych miast będą mogli na co dzień korzystać z nowoczesnych pociągów. Na trasie Warszawa – Katowice składy zatrzymują się także we Włoszczowie oraz Sosnowcu. Jadąc ze stolicy do Wrocławia - w Częstochowie i Opolu. A w drodze z Warszawy do Gdyni – w Iławie, Malborku, Tczewie, Gdańsku i Sopocie. 

Czasy przejazdu:
Warszawa – Gdańsk  2h58min
Warszawa – Wrocław  3h42min
Warszawa – Kraków  2h28min
Warszawa – Katowice 2h34min

Pendolino to pociągi na każdą kieszeń. Ceny biletów na składy Express InterCity Premium zaczynają się od 49 zł, a po ich wyczerpaniu można skorzystać ze zniżek w przedsprzedaży. Najpierw udostępniane są bilety z 30% rabatem, a następnie z 20% i 10% zniżką. Oferta rabatowa sprawia, że średnia cena biletu na Pendolino jest porównywalna z cenami na pociągi kategorii Express InterCity. Ponadto obowiązują ulgi ustawowe zatem uczniowie i studenci mogą podróżować jeszcze taniej.

W pociągach Express InterCity Premium do dyspozycji podróżnych są ergonomiczne, rozkładane fotele, stoliki, lampki oraz gniazdka elektryczne przy każdym miejscu siedzącym. W korytarzach i na końcu przedziałów znajdują się specjalne stelaże na bagaż. W pociągu jest też miejsce na rowery. Elektroniczne wyświetlacze pokazują przebieg trasy. Dostępny jest również nowoczesny system informacji pasażerskiej. Pociągi charakteryzują się niskim poziomem hałasu dzięki specjalnej konstrukcji dachu oraz amortyzatorom w podwoziu. Składy są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym niewidomych – miejsca zostały oznaczone alfabetem Braille’a. 

Podczas podróży wszyscy pasażerowie otrzymują poczęstunek wliczony w cenę biletu: ciepły lub zimny napój, a w pierwszej klasie także przekąskę. Na pokładzie pociągu znajduje się również przestrzeń barowa prowadzona przez WARS, gdzie pasażerowie mogą spróbować nowych dań.