Kamery na kolej
Obrazy z terenów kolejowych przekazywane za pośrednictwem kilkudziesięciu kamer statycznych, mobilnych oraz podczerwieni pozwalają SOK obserwować dworce i tereny kolejowe. Bieżący ogląd sytuacji ułatwia koordynację zadań, optymalne reakcje funkcjonariuszy i sprawną obsługę pasażerów.
Po meczach na peronach przystanku Warszawa Stadion i Warszawa Śródmieście ruch kolorowych kibiców prowadzono z uwzględnieniem częstotliwości podstawiania pociągów. Funkcjonariusze przez tworzone „śluzy” – wąskie przejścia, wpuszczali na perony tyle osób, ile mieściło się do podstawianych pociągów. Czuwali również nad bezpiecznym lokowaniem kibiców i odjazdem składów. Bezpośredni przekaz obrazu z terenu przystanku pozwalał koordynować sprawny przebieg powrotów z meczów.
W Gdańsku funkcjonariusze SOK współpracowali z koordynatorami ruchu SKMki i zapewniali bezpieczeństwo na trójmiejskich dworcach oraz przystankach. Obecni byli również w Poznaniu i na Dolnym Śląsku od momentu przyjazdu pociągu z czeską drużyną. Łączyli swoje działania z pracą policji, służb porządkowych i wolontariuszy.
Pod opieką SOK z każdego meczu kilkudziesięcioma pociągami wracały setki fanów wszystkich drużyn turnieju. Zapewnienie bezpiecznych dojazdów i powrotów wspierały też zespoły 9 mobilnych centrów monitoringu.
Na sieci kolejowej codziennie nad bezpieczeństwem czuwa około 1000 funkcjonariuszy.
Mirosław Siemieniec
Rzecznik Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.