Inwestycja PLK skróci podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego
Przygotowywanie budowy nowego, prawie 700 metrowego odcinka torów, które połączą dwie górskie linie: Skawina – Żywiec (nr 97) i Sucha Beskidzka – Chabówka (nr 98) rozpocznie się w kwietniu. Łącznik skróci czas przejazdu między Krakowem a Zakopanem o około 15 minut.
Na nowym odcinku, poza montażem torów i rozjazdów oraz urządzeń sterowania ruchem, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują także przystanek. Peron o długości 200 m będzie wyposażony w oświetlenie oznakowanie i windy, które ułatwią dostęp osobom niepełnosprawnym. Z myślą o pasażerach zaplanowano też parking. Na realizację projektu PLK zabezpieczyły prawie 50 milionów złotych. Zakończenie prac planowane jest w połowie 2016 roku.
Kolejne inwestycje dodatkowo skrócą podróż pod Giewont
Połączenie linii 97 i 98 to nie jedyna zaplanowana przez PLK inwestycja na trasie do Zakopanego. W tym roku rozpocznie się także budowa łącznicy między stacjami Kraków Zabłocie a Kraków Krzemionki. Nowy odcinek skróci czas przejazdu do Zakopanego o kolejne kilkanaście minut.
Po wybudowaniu obu łącznic pasażerowie między Krakowem a Zakopanem pojada około 30 min. krócej. (Obecnie 3 godzin i 20 minut). Trwają również prace w zakresie opracowania dokumentacji przedprojektowej obejmującej odcinek Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Projekt zakłada modernizację infrastruktury w celu skrócenia czasu przejazdu, poprawy bezpieczeństwa ruchu kolejowego, poprawy komfortu jazdy i dostępności transportu kolejowego.
PLK przygotowuje się też do budowy nowej linii Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacji linii Chabówka – Nowy Sącz. Dzięki tej inwestycji możliwej do realizacji w latach 2016 - 2021 podróż z Krakowa do Zakopanego skróci się do ok. 2 godzin.
Kontakt dla mediów:
Dorota Szalacha
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zespół prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 694 480 153