Efektywniejsza i bezpieczniejsza kolej na Dolnym Śląsku
PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. 11 października br. podpisały umowy na modernizację i wymianę urządzeń sterowania ruchem kolejowym na Dolnym Śląsku. Dzięki wprowadzeniu nowoczesnych urządzeń skróci się czas przejazdu pociągów na trasie Jedlina-Zdrój – Świdnica Miasto – Sobótka – Wrocław Główny. Inwestycje służą poprawie przewozów pasażerskich oraz zwiększeniu efektywności ruchu towarowego.
Komputerowe systemy zapewnią sprawne i bezpieczne przejazdy pociągów. Pracownicy kolei będą zdalnie nadzorować ruch na stacji Zawidów. Inwestycja zwiększy poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo - drogowych.
– Zwiększamy sprawność polskiej kolei i podnosimy poziom bezpieczeństwa. Inwestycje obejmują linie główne i regionalne. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym korzystnie wpłyną na rozwój kolei na Dolnym Śląsku. Budujemy kolej coraz bardziej efektywną i bezpieczną – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
– Polskie Linie Kolejowe efektywnie wykorzystują środki budżetowe i unijne. Realizowane projekty zwiększają możliwości podroży, sprawność przewozu towarów i służą zwiększaniu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S. A.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wymienią stare urządzenia sterowania ruchem kolejowym na odcinku Wilka - Zawidów. Zamontowane będą m.in. nowe sygnalizatory, urządzenia rozjazdowe odpowiadające za sprawną zmianę przejazdu z toru na tor. Rozjazdy zostaną wyposażone w elektryczny system ogrzewania, który pozwala na sprawną pracę urządzeń w warunkach zimowych.
Prace, na które podpisano umowy, realizowane będą w ramach trzech projektów:
- Modernizacja posterunku odgałęźnego Wilka z przygotowaniem do zabudowy zdalnego sterowania - 16,6 mln zł,
- Modernizacja stacji Zawidów z zabudową urządzeń sterowania zdalnego na posterunku odgałęźnym Wilka - 16,3 mln zł,
- Modernizacja stacji Świdnica Miasto - 16,1 mln zł.
Łączna wartość podpisanych umów umowy to blisko 50 mln zł netto.
Inwestycje obejmujące system sterowania realizowane są w ramach projektu „Digitalizacja infrastruktury kolejowej poprzez zabudowę nowoczesnych urządzeń i systemów”. Wszystkie projekty są dofinansowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.