Elektryfikacja i skrócenie czasu przejazdu o kilkanaście minut - to główne cele modernizacji trasy z Lublina do Stalowej Woli. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za kilkanaście miesięcy przygotują studium, które pozwoli na przeprowadzenie modernizacji linii kolejowej.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na przygotowanie studium wykonalności, które jest niezbędnym dokumentem potrzebnym do modernizacji linii kolejowej łączącej Stalową Wolę z Lublinem. Elektryfikacja i wymiana torów pozwoli głównie na usprawnienie ruchu towarowego w południowo – wschodniej części Polski. Dzięki elektryfikacji nie będzie potrzeby wymiany lokomotyw w pociągach towarowych jadących np. z Lublina do Przemyśla. Remont linii będzie oznaczał też korzyści dla połączeń pasażerskich. Wymiana torów pozwoli na podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 120km/h dzięki czemu czas przejazdu po trasie liczącej ok. 100 km skróci się o kilkanaście minut.
Modernizacja trasy Lublin – Stalowa Wola jest jednym z 9 projektów, które PLK planuje sfinansować w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Pozwoli to na uruchomienie wschodniej magistrali kolejowej łączącej Rzeszów – Stalową Wolę – Lublin – Białystok i Olsztyn. Zarządca sieci kolejowej planuje rozpoczęcie prac budowlanych w 2017 roku.
Wartość umowy na opracowanie studium to blisko 1,8 mln zł. Prace mają się zakończyć do końca września 2016 r. Wykonawca, konsorcjum WYG Consulting Sp. z o.o. – Lider i WYG International Sp. z o.o. – Partner.